Biblioteca Vapor Badia
INFORMACIÓ GENERAL:
- Dilluns: 15.30 h a 20.30 h
- Dimarts a divendres: 9.30 h a 20.30 h
- Dissabte: 10.00 h a 19.00 h
-
Biblioteca
El Vapor Badia és la biblioteca central de la ciutat: vertebra el servei de la xarxa de Biblioteques Municipals de Sabadell (bims) i coordina la resta de biblioteques dels municipis que conformen la demarcació oriental del Vallès Occidental. Consta de 4.520 m2 de superfície útil, dividida en tres plantes -dues d’ús públic i una de magatzem-, amb gairebé 400 punts de lectura i treball, una capacitat per a més de 165.000 documents. La construcció interior manté pilars de fosa, sostres de fusta i rajola, coberta d’encavallades de fusta i acabat de teula, que reprodueix l’estructura original. A la planta baixa es troba l’àrea de música i cinema, la zona de diaris i revistes, l'àrea infantil i el servei de préstec. A la primera planta, accessible mitjançant ascensor, hi ha el fons general de coneixement i de ficció, el servei d'accés a internet, el servei d’informació, la sala d’estudi, una aula tecnològica i dues aules de treball i reunió. L’equipament compta també amb l’auditori Francesc Trabal.
-
El Vapor Badia
L’equipament actual és obra de l’arquitecte Josep Palau Grau i es va inaugurar el 15 de novembre del 2002. S'emplaça en el que fou el major establiment industrial de filatura de llana i de teixits estampats de Sabadell.Fundat el 1867 per Josep Oriol Badia i Juncà (1815-1876), l’edifici fou projectat pel mestre d’obres José Lacueva i Sanfeliu, i va esdevenir un exemple representatiu de vapor tèxtil de doble amplada, amb una planta i pis. És el vapor millor conservat d’acord amb l’estat original, i per això té un gran valor històric. Les finestres són més grans a la planta baixa per aprofitar l’entrada de llum natural i més petites a al primer pis, que era emprat com a magatzem. La casa de màquines i la xemeneia no es conserven perquè en perillava l’estructura. En la seva etapa dedicada a la indústria tèxtil llanera, que mantingué l’activitat fins al primer terç del segle XX, el vapor va gaudir de la seva proximitat amb la via del tren i de la bona comunicació amb la resta d’indústries del riu Ripoll.
-
Fons especials
La biblioteca està especialitzada en l’obra del poeta Pere Quart i conté un fons cinematogràfic de clàssics del cinema, cinema documental i social. A banda, conserva els documents que fan referència al municipi de Sabadell (col·lecció local), i manté els fons especials infantil en Cultura de la Pau i en Món laboral i cerca de feina.
- Pere Quart
- Cultura de la Pau (infantil)
- Món laboral
-
Estadístiques
Consulteu l'apartat Estadístiques
-
Directori
Consulteu l'aparat Organigrama i directori
ACTE INAUGURAL DE LA NOVA TEMPORADA CLUBS DE LECTURA BIMS 2025
Adults. A càrrec d'Enric López, conductor de l'acte i Jaume García Arija, protagonista de l'obra AKLIN, El Petit Príncep.

Per a inaugurar la nova temporada de clubs de lectura 2025 de les biblioteques de Sabadell, el proper 27 de febrer a les 19 h a l'auditori Pere Quart del carrer Lacy i amb la conducció de l'acte en mans d'Enric López, gaudirem d'AKLIN El Petit Príncep. Una proposta teatral a càrrec de l'actor Jaume García Arija, amb guió i direcció d'Eles Alavedra, on descobrirem el moment en què, pocs dies abans de reincorporar-se a l'exèrcit per a combatre en la Segona Guerra Mundial, Antoine de Saint-Exupéry rep el primer exemplar d'El Petit Príncep i rememora alguns dels fets que el van inspirar. Una perspectiva diferent que ens revelarà aspectes fascinants d'aquesta obra literària universal. Per aquest motiu i per a una millor comprensió de l'obra teatral, és molt recomanable haver llegit El Petit Príncep d'Antoine de Saint-Exupéry.
GratuïtData i Horari:
Dia: Dijous 27 de febrer de 2025
Horari: de 19 a 20:30 h
Lloc:
Com arribar-hi?
- Autobusos urbans (TUS)
Parades properes:- Casal Pere Quart : L1,L2,L3,L11,L80
- Dr. Robert : L1,L2,L3,L4,L5,L15,L44,L55
- República : L1,L2,L3,L4,L5,L11,L15,L44,L55,L80
- Tres Creus : L4,L5,L11,L12,L15,L44,L55,L80
Feiners
- Tres Creus : L1,L2,L3,L4,L5,L12,L55
Dissabtes
- Tres Creus : F4,F5
Festius














