PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
ACCIÓ SOCIAL

 

Dependència

Dependència
Els serveis municipals de Dependència donen suport a l'usuari/ usuària en el procés de reconeixement de la dependència i intervenen en la realització i seguiment del Pla Individual d'Atenció (PIA). Així mateix, valoren la necessitat per part del ciutadà de determinats serveis d'atenció a domicili, transport adaptat, centre de dia o residencial.

A què tinc dret com a usuari/usuària?

A una entrevista per part d’un professional social, que m'ajudarà a fer una valoració de la dependència i valorarà la necessitat de prestació de serveis:

Serveis d’Atenció Domiciliària:

  • Ajuts a domicili: Servei que presten les treballadores familiars d’atenció primària al domicili, amb l’objectiu de compensar les limitacions que tenen algunes persones per fer amb autonomia les activitats quotidianes.
  • Auxiliar de neteja: Serveis que presten auxiliars de la llar a domicili, amb l’objectiu de compensar les limitacions que tenen algunes persones per fer amb autonomia les tasques de neteja i manteniment de la llar.
  • Teleassistència: es presta a casa de les persones grans o amb discapacitat les 24 h del dia, per mitjà d’un aparell que connecta la línia telefònica amb una central d’emergències.
  • Àpats a domicili: lliurament a domicili d’un àpat complet per dia per afavorir una bona nutrició.
  • Ajudes tècniques: préstec temporal de llits articulats i grues elèctriques a persones que tenen un elevat nivell de dependència.
  • Arranjaments de la llar: petites reformes bàsiques en els habitatges que incrementen l’autonomia i la qualitat de vida de les persones beneficiàries en els seus domicilis.

Servei de Transport Adaptat: consisteix en recollir els usuaris del portal del seu domicili i transportar-los als respectius centres de dia de gent gran o de persones amb discapacitat del municipi i posteriorment tornar-los al domicili.

Altres serveis relacionats amb Dependència:

Com s'hi accedeix?

Cal estar empadronat a Sabadell.

A l’entrevista s’accedeix demanant hora a les oficines de referència

Quina documentació necessito?

És aconsellable portar a la primera entrevista documentació identificativa: DNI, NIE, passaport, llibre de família. També document de valoració de dependència si es té.

Quins deures tinc?

  • Facilitar les dades personals i presentar els documents fidedignes.
  • Complir els acords amb el professional. Comprometre'm activament.
  • Destinar la prestació a la finalitat per a la qual s'ha concedit.
  • Retornar els diners rebuts indegudament.
  • Tenir una conducta de respecte mutu amb els professionals de l’atenció.

Copagament

Tots els serveis tenen copagament amb possibilitats de bonificacions per motius de renda.

Tràmits freqüents

On demanar cita

  • Telèfon Únic d'Atenció Social

    Telèfon Únic d'Atenció Social

    93 745 33 30
    De dilluns a divendres de 8:30 a 15:00 h
    Dilluns i dijous de 16:00 a 18:30 h
    PROGRAMACIOACCIOSOCIAL@ajsabadell.cat
    Regidoria d'Acció Social

    Regidoria d'Acció Social

    De dilluns a divendres de 9 a 14 h
    Rambla 22, Sabadell, 08201, Sabadell
    93 745 31 44
    93 745 32 20
    acciosocial@ajsabadell.cat
    Urgències i Emergències Socials

    Urgències i Emergències Socials (SUES)

    Dilluns, dimarts, dimecres i dijous de 9 a 17 h. Divendres de 9 a 15h
    Plaça del Gas, 2, 08201, Sabadell.
    93 726 47 00
    sues@ajsabadell.cat
    Oficina d'Atenció a la discapacitat

    Oficina d'Atenció a la discapacitat

    Dilluns, dimecres i divendres de 10 a 13 h. Altres horaris amb visita concertada.
    Rambla, 69, 08202, Sabadell
    93 745 31 99
    oficinadiscapacitat