Dormir al carrer: trenquem mites!
A qui s'adreça:
Alumnat de 2n cicle d’ESO.
Descripció:
Aquesta temàtica es treballa a partir de dues dinàmiques que aproximen els joves al concepte d’aporofòbia (odi, aversió o rebuig cap a les persones en situació de pobresa) i sensellarisme (situació d'una persona que no disposa de les mínimes condicions d'habitatge que permeten viure amb dignitat), entenent que aquest darrer és la màxima expressió d’aquest fenomen.
La primera dinàmica consisteix a dur a terme un test en grup per familiaritzar-se de forma entretinguda amb aquestes realitats. A continuació, els/les joves s’endinsaran en aquesta temàtica a través d’un joc de rol i tot seguit tancarem aquesta sessió amb un espai de reflexió col·lectiva.
El taller el dirigeixen professionals de diferents entitats i de l’ens local que formen part de la Taula de sensellarisme de la ciutat de Sabadell.
Objectius:
- Sensibilitzar els adolescents sobre el fenomen del sensellarisme i l’aporofòbia des d'una perspectiva de drets.
- Aconseguir que els i les adolescents de la ciutat de Sabadell coneguin i puguin apropar-se a la realitat d’aquest col·lectiu de manera que puguin canviar la mirada vers aquests i trencar amb els estereotips preconcebuts.
- Promoure la inclusió social en l’àmbit educatiu.
- Generar espais de reflexió i debat als centres educatius al respecte d’altres realitats.
- Promoure el voluntariat entre la població juvenil en aquest àmbit d’actuació.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització: matins (dates a concretar)
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe (30 aprox.)
Lloc de realització: presencial, al centre educatiu
Cost: gratuït
Observacions: es necessita una aula amb ordinador, projector o pissarra digital, amb connexió a internet.
Inscripció:
Informació:
Regidoria d'Acció Social. Comissió de sensellarisme.
Persona de contacte: Marta González.
Telèfon: 937453410
Organització:
Regidoria d'Acció Social.
Imprimeix
Correu electrònic