Dol i militància. Una relectura de la Col·lecció en clau LGTBIQ
A qui s'adreça:
Alumnat d'ESO, Batxillerat, estudiants universitaris i escoles d’Adults.
Descripció:
Alumnat d'ESO, Batxillerat, estudiants universitaris i escoles d’Adults.
Descripció:
La visita Dol i militància. Una relectura de la Col·lecció en clau LGTBIQ utilitzarà algunes peces de la Col·lecció del Museu d’Art de Sabadell per a rastrejar algunes de les fites més importants de la història dels moviments d’activisme LGTBIQ i del seu vincle amb les arts.
Començarem preguntant-nos i entenent per què és tan difícil trobar en una col·lecció imatges que representin persones amb una orientació del desig no normativa, i seguirem descobrint algunes de les estratègies més presents en els imaginaris LGTBIQ: la relació entre el dol i la militància en el context de la crisi de la sida/VIH, la identificació constant amb la iconografia del San Sebastià, etc.
Objectius:
- Compartir amb l’alumnat algunes eines bàsiques de la història de l’art feminista que permeten obrir noves preguntes crítiques al voltant d’una col·lecció.
- Possibilitar l’entendre la col·lecció com un punt de partida a partir del qual obrir fugues inesperades.
- Utilitzar el fons d’un museu com un possible espai per a establir identificacions i compartir imaginaris i vivències de col·lectius infrarepresentats històricament per les institucions artístiques.
- Possibilitar l’entendre la col·lecció com un punt de partida a partir del qual obrir fugues inesperades.
- Utilitzar el fons d’un museu com un possible espai per a establir identificacions i compartir imaginaris i vivències de col·lectius infrarepresentats històricament per les institucions artístiques.
- Utilitzar estratègicament els elements dels llenguatges visual, musical i corporal per analitzar les produccions artístiques
- Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions
- Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social
- Fer ús del coneixement artístic i de les seves produccions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial
- Valorar amb respecte i sentit crític les produccions artístiques en els seus contextos i funcions
- Gaudir de les experiències i creacions artístiques com a font d’enriquiment personal i social
- Fer ús del coneixement artístic i de les seves produccions com a mitjà de cohesió i d’acció prosocial
Competències clau:
- Competència artística i cultural
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant tot el curs
Durada: 1 hora 30 minuts
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: Museu d'Art de Sabadell
Cost: Gratuïta per als centres educatius d’ensenyament reglats domiciliats a Sabadell. Pels centres no reglats o de fora de Sabadell 32,25 € (fins desembre 2024. A partir de gener de 2025, consultar preus).
Observacions: es pot adaptar l'activitat a necessitats específiques, prèvia consulta
Durada: 1 hora 30 minuts
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: Museu d'Art de Sabadell
Cost: Gratuïta per als centres educatius d’ensenyament reglats domiciliats a Sabadell. Pels centres no reglats o de fora de Sabadell 32,25 € (fins desembre 2024. A partir de gener de 2025, consultar preus).
Observacions: es pot adaptar l'activitat a necessitats específiques, prèvia consulta
Consulteu el Museu des de casa, a l'espai web del Museu d’Art, amb una àmplia oferta de continguts i activitats virtuals, per fer autònomament des de casa o l’aula. Són activitats digitals que el professorat pot emprar en cas de que no es pugui accedir presencialment al Museu, o bé per ampliar i millorar el treball que es pugui fer abans o després de la visita presencial amb l'alumnat.
Inscripció:
Informació:
Museu d'Art de Sabadell
Persona de contacte: Raúl Maldonado
Telèfon: 93 725 77 47
Correu electrònic: rmaldonado@ajsabadell.cat
Consulteu web
Organització:
Museu d'Art de Sabadell