PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
SALUT

Plagues urbanes

La llei 18/2009, del 22 d'octubre, de salut pública estableix com a servei mínim dels ens locals la gestió dels riscos per a la salut derivats dels animals domèstics, dels animals de companyia, dels animals salvatges urbans i de les plagues.

El control de les plagues urbanes està dirigit a mantenir la via pública i edificis municipals d'ús públic sanejats d'artròpodes i rosegadors, per tal de prevenir la transmissió de malalties anomenades zoonosis i garantir la salubritat dels llocs i edificis públics.

Què és el servei de control de plagues?

És el servei que s'encarrega de la desratització, desinsectació i desinfecció per evitar la proliferació d'animals rosegadors o insectes d'espais i  equipaments públics. La col·laboració de la ciutadania és important de cara a detectar qualsevol incidència relacionada amb aquesta àrea.

Què ofereix? 

Realitza les actuacions sistemàtiques de caire preventiu a la xarxa de clavegueram, vials, zones verdes, mercats municipals, equipaments i espais públics.

Atén les demandes i/ o denúncies de la ciutadania davant la detecció de rosegadors, insectes o a les necessitats d’actuacions de desinfecció d’espais i equipaments públics.

A qui s’adreça?

A la ciutadania en general.

Com accedir-hi?

             En línia

A través del formulari de comunicació amb l'Ajuntament, detallant-hi el tipus d’incidència que s’ha detectat i l’adreça.

             Presencialment (Per aquest tràmit no cal demanar cita prèvia)

A qualsevol punt del Sabadell Atenció Ciutadana (SAC)

Preguntes freqüents

El servei de control de plagues de l’Ajuntament també s’ocupa dels espais privats infestats?

RESPOSTA: No, en cas que l’espai sigui privat, és el propietari, o comunitat de propietaris de l’immoble, solar, etc. qui ha de    contractar un servei privat de control de plagues.

Existeix un registre oficial dels serveis de control de plagues?

RESPOSTA: Els establiments on es fabriquen, s'emmagatzemen o es comercialitzen plaguicides i les entitats de control de plagues que realitzen serveis amb plaguicides, han d'estar inscrits en el Registre oficial d'establiments i serveis plaguicides (ROESP).

Enllaços d’interès

 

Pla local de drogues nou

Els plans locals de drogues són un element bàsic per a la planificació i el foment de polítiques de salut i intersectorials orientades a millorar la qualitat de vida, tant de les persones consumidores de substàncies amb potencial addictiu, com de la resta de la ciutadania. Són instruments que permeten aglutinar totes les actuacions preventives que es despleguen a nivell local, ja siguin de caràcter universal, selectiu, indicat o determinat.

El consum d’alcohol, tabac, cànnabis i d’alguns medicaments com per exemple, benzodiazepines i hipnosedants, així com la resta de substàncies psicoactives amb potencial addictiu són el principal objecte dels plans locals. Però també ho és el conèixer i actuar sobre els factors bio-psico-socials que poden actuar com a protectors o, al contrari, com a facilitadors, de l’ús i abús d’aquestes substàncies.

A hores d’ara l’experiència aportada pels i les professionals, l’increment del coneixement científic rellevant i cada vegada més sòlid, tant en l’àmbit epidemiològic com experimental, són fonamentals com també ho és la necessitat d’adequar les accions a unes necessitats socials que evolucionen constantment i que se sumen als cada cop més sofisticats i complexos condicionants del consum de drogues.

Els municipis tenim la possibilitat, i també la responsabilitat, d’afavorir polítiques intersectorials que modulin l’impacte del consum de substàncies amb potencial addictiu entre la població.

Per això, i comptant amb la participació de diversos agents clau, hem elaborat aquest document de bases. Al document s’hi formula la proposta d’organització; s’hi defineixen els principis rectors i objectius i s’hi proposen 5 eixos de treball (educació, temps de lleure, comunitat, tractament i reinserció, coneixement i recerca).També s’hi descriu la metodologia que s’ha seguit per elaborar-lo i inclou una aproximació a la realitat del consum a Sabadell.

D’altra banda, el document inclou documents annexos que són vius, en el sentit que s’han d’anar actualitzant (cartera de serveis) o que tenen un caràcter pràctic, per exemple el capítol d’orientació a l’avaluació.

Creiem que el Pla Local de Drogues de Sabadell (PLDS) ha de ser l’instrument clau per ordenar i potenciar els recursos que ja existeixen a la ciutat i també per promoure el desplegament de dispositius o actuacions que responguin a necessitats no cobertes, tenint molt en compte les circumstàncies que situen determinades persones, famílies o grups socials en posicions més fràgils i vulnerables.

Accès al pla local de drogues

 

Pla de Salut Mental i Addiccions de Sabadell (PLASMA)


 

Salut/tarjasaidp.png  

L’abordatge dels principals determinants de la salut mental, incloent les conductes potencialment addictives, promovent els factors protectors i minimitzant els de risc, és l’objecte principal d’aquest pla. La implantació de polítiques locals promotores de salut, comunitàries i que reforcin i capacitin els individus en la gestió emocional és fonamental, especialment després d’una època de pandèmia. La coordinació amb la resta de recursos (assistencials i socials) per a garantir-ne qualitat i accés equitatiu als mateixos a tota la ciutadania també ho és.

El nou pla local d’addiccions i de salut mental, aprovat al Ple Municipal de 18 de desembre de 2023,  ha de ser l’instrument marc per aglutinar i afavorir un correcte desplegament en el territori de les polítiques en aquest àmbit.

   Pla de Salut Mental i Addiccions de Sabadell (PLASMA)
 


 
        Salut/tarjasaidp.png   El Servei d'Assessorament i Informació en Drogues i Pantalles és un recurs municipal per a persones joves i el seu entorn immediat (família, educadors, professionals que treballen amb jovent). Gratuït i confidencial. Obert als i les joves de 10 a 29 anys.  

Tota la informació a: SAIDP - Servei d'Assessorament i Informació en Drogues i Pantalles

.

 

Memòries d'activitat

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2020

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2019

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2018

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2017

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2016

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2015

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2014  

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2013  

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2012  

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2011  

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2010 

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2009

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2008

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2007

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2006

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2005

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2004

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2003

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2002

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2001

 

  Memòria d'activitat Servei de Salut 2000

 

Memòria d'activitat Servei de Salut 1999

 

 

 

 

Les Unitats de Salut Laboral

Les Unitats de Salut Laboral (USL) són unitats de suport a l'atenció primària i especialitzada, integrades a la xarxa sanitària pública i formades per professionals sanitaris amb coneixements i experiència en l'àmbit de la salut laboral.
 

Unitat de Salut Laboral del Vallès

Hospital del Mollet

Ronda dels Pinetons, 8 

08100 Mollet del Vallès

Tel 935 760 323

email: usl.valles@gencat.cat .

 

Laboratori municipal de salut pública

Què és?

És un servei que fa anàlisis físico-químiques i microbiològiques de diversos productes per tal de donar resposta a necessitats analítiques de salut pública i de qualitat de l'entorn ambiental.

El Laboratori Municipal de Sabadell està:
  • Certificat UNE-EN ISO 9001 pel Centre de Certificació LGAI Tecnologia Center - Applus+ (Núm. exp. EC-0608/01), per al servei de recollida de mostra i anàlisis fisico-químiques i microbiològiques d’aigües, aliments i paràmetres mediambientals. Desenvolupament de mètodes d’anàlisis.
  • Habilitat per la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya com a laboratori en l'àmbit sectorial del control i la vigilància de la qualitat de les masses d'aigua i la gestió dels abocaments amb el número d'inscripció en el Registre d'entitats col·laboradores de medi ambient 081-LA-AIG. (Decret 60/2015).
  • Inscrit com a Laboratori de Salut Ambiental i Alimentària per la Direcció General de Salut Pública del Departament de Sanitat i Seguretat Social de la Generalitat de Catalunya (Decret 43/2012). (Núm. de Registre: LSAA-036-95).
  • Inscrit com a Laboratori Reconegut en el Registre de Laboratoris Agroalimentaris de Catalunya del Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya (Decret 123/2009). (Núm. d'expedient: 294).

Activitat que s'hi porta a terme

  • Anàlisi de mostres d'aigües de consum
  • Anàlisi de mostres d'aigües lúdiques / continentals
  • Anàlisi de mostres d'aigües residuals i/o regenerades
  • Anàlisi de mostres alimentàries
  • Anàlisi de mostres mediambientals

Què ofereix?

Assessorament tècnic a particulars, empreses, entitats, comerços i minoristes i serveis d'anàlisi microbiològica i físico-química de:

  • Aigües de consum (xarxes de distribució, dipòsits, fonts naturals, envasades, de pou)
  • Aigües de lleure o lúdiques (piscines, fonts ornamentals)
  • Aigües residuals i/o regenerades
  • Aliments, begudes i productes alimentaris
  • Controls higiènico-sanitaris de superfícies (en indústries alimentàries, en equipaments esportius)
  • Mostres mediambientals (aigües de reg, aigües d'equipaments de risc per legionel·la, aigües de riu, sorres)

A qui s'adreça

A persones particulars, institucions, empreses, professionals d'indústries i/o de comerç alimentari.

Com pots sol·licitar una analítica?

Per tal que l'anàlisi de qualsevol producte sigui fiable i rigorosa cal que hi hagi una coordinació des del moment de la recollida fins al final de tot el procés. Per a més informació cliqueu aquí o bé contacteu amb el laboratori.

Tothom pot accedir als serveis analítics sol·licitant-los mitjançant una instància general.

Les anàlisis efectuades estan subjectes a les Ordenances Fiscals aprovades per l'Ajuntament de Sabadell.

Consulta els preus públics

Preus públics dels serveis prestats pel Laboratori Municipal 2025

Contacta amb nosaltres

Qualitat

Per accedir a la Política de qualitat cliqueu aquí  (actualització febrer 2025) o bé contacteu amb el Laboratori.

Enllaços d'interès 

 

També et pot interessar...