L'ELABORACIÓ DEL PLA PER A L'EQUITAT I L'ÈXIT EDUCATIU VA CENTRAR LES TRES PRIMERES EDICIONS DEL FÒRUM EDUCATIU
Les primeres edicions del Fòrum (una a finals de 2016 i dues durant el primer semestre de 2017) van coincidir amb l'elaboració del Pla per a l'equitat i l'èxit educatiu Sabadell 2017-2027, impulsat per l'Ajuntament. És per això que les tres primeres trobades del Fòrum es van destinar a reflexionar, debatre i recollir aportacions per al Pla, com a part del procés de participació que ha caracteritzat l'elaboració del document.
El Pla per a l'equitat i l'èxit educatiu (Pla Èqxit), qua ja ha estat aprovat al Ple municipal, és un full de ruta a 10 anys vista, que treballarà per reduir les desigualtats educatives i contribuirà perquè la igualtat en el dret d'accés a una educació de qualitat sigui real entre tots els sabadellencs i sabadellenques. Tot plegat comptant amb el conjunt d'agents socioeducatius del territori.
RESUM DE LES TRES PRIMERES EDICIONS DEL FÒRUM EDUCATIU DE SABADELL (CURS 2016-17)
- TERCERA EDICIÓ: 6 DE MAIG DE 2017
Dissabte 6 de maig de 9.30 a 13.30h. La trobada, que va tenir lloc al Centre Cívic de Sant Oleguer, va ser una nova oportunitat perquè la comunitat educativa i totes aquelles persones interessades poguessin fer noves propostes al Pla per a l’Equitat i l’Èxit Educatiu, l’elaboració del qual es trobava ja en la recta final.
La jornada va comptar amb la presència de Joan Manel del Pozo, qui va fer una ponència marc amb el títol "El compromís de la ciutat amb l'Educació", tot aportant elements de reflexió des del seu coneixement del món educatiu municipal.
També es van presentar les aportacions recollides a les dues comissions del Consell Escolar Municipal, una sobre Polítiques d'intervenció socioeducativa i altra sobre Polítiques d'escolarització.
Així mateix, durant la trobada es van presentar l'estructura i eixos principals del Pla Èqxit, un cop recollides les aportacions dels diferents Fòrums.
- SEGONA EDICIÓ: 4 DE MARÇ DE 2017
Aquesta edició del Fòrum Educatiu de Sabadell --la segona -- va tenir lloc sota el títol "Com més equitat, més èxit educatiu, més cohesió social. El pla d'actuació a debat".
Després de la ponència marc, a càrrec d'Isidoro Ruiz, i la presentació del document base del Pla per a l'equitat i l'èxit educatiu, es van conformar quatre grups de debat que van analitzar i prioritzar unes propostes inicials corresponents als àmbits d'actuació prioritària detectats en la primera edició del Fòrum. Els grups i les propostes van ser:
GRUP 1 - Vinculació educativa: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció per reforçar la vinculació educativa i formativa dels infants, joves i adults dins l’educació i formació formal i no formal, i lluitar contra l’absentisme i la desvinculació escolar prematura. PROPOSTES
GRUP 2 - Rendiment acadèmic: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció socioeducativa per afavorir el rendiment acadèmic de tots els infants i joves de Sabadell, potenciant tots els recursos socioeducatius de la ciutat. PROPOSTES
GRUP 3 - Desigualtats educatives: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció per aconseguir que Sabadell sigui un municipi lliure de segregació escolar i desigualtats educatives. PROPOSTES
GRUP 4 - Transicions Escola - Treball: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció per potenciar/millorar les interrelacions entre el món educatiu i món laboral, implicant tots els agents del teixit productiu i socioeducatiu de la ciutat. PROPOSTES
- PRIMERA EDICIÓ DEL FÒRUM: 26 DE NOVEMBRE DE 2016
El primer Fòrum Educatiu de Sabadell es va celebrar el 26 de novembre, sota el títol d'"Equitat, cohesió social i èxit educatiu".
La ponència marc va anar a càrrec del doctor en Sociologia i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Xavier Bonal, que va parlar sobre les "Bases d'una política educativa per a l'equitat i la cohesió social".
A continuació podeu consultar les conclusions resumides de cadascun dels grups de treball:
GRUP 1 - Quins elements afavoreixen una escolarització equilibrada? CONCLUSIONS
GRUP 2 - Quines polítiques locals promouen l’èxit educatiu? CONCLUSIONS
GRUP 3 - Quins plantejaments al voltant de la relació família-escola influeixen en l’èxit educatiu? CONCLUSIONS