Fòrum Educatiu de Sabadell: CURS 2016-2017
Aquesta edició del Fòrum Educatiu de Sabadell --la segona -- va tenir lloc sota el títol "Com més equitat, més èxit educatiu, més cohesió social. El pla d'actuació a debat".
Després de la ponència marc, a càrrec d'Isidoro Ruiz, i la presentació del document base del Pla per a l'equitat i l'èxit educatiu, es van conformar quatre grups de debat que van analitzar i prioritzar unes propostes inicials corresponents als àmbits d'actuació prioritària detectats en la primera edició del Fòrum. Els grups i les propostes van ser:
GRUP 1 - Vinculació educativa: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció per reforçar la vinculació educativa i formativa dels infants, joves i adults dins l’educació i formació formal i no formal, i lluitar contra l’absentisme i la desvinculació escolar prematura. PROPOSTES
GRUP 2 - Rendiment acadèmic: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció socioeducativa per afavorir el rendiment acadèmic de tots els infants i joves de Sabadell, potenciant tots els recursos socioeducatius de la ciutat. PROPOSTES
GRUP 3 - Desigualtats educatives: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció per aconseguir que Sabadell sigui un municipi lliure de segregació escolar i desigualtats educatives. PROPOSTES
GRUP 4 - Transicions Escola - Treball: Concretar les línies de treball i prioritats d’intervenció per potenciar/millorar les interrelacions entre el món educatiu i món laboral, implicant tots els agents del teixit productiu i socioeducatiu de la ciutat. PROPOSTES
- PRIMERA EDICIÓ DEL FÒRUM: 26 DE NOVEMBRE DE 2016
El primer Fòrum Educatiu de Sabadell es va celebrar el 26 de novembre, sota el títol d'"Equitat, cohesió social i èxit educatiu".
La ponència marc va anar a càrrec del doctor en Sociologia i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Xavier Bonal, que va parlar sobre les "Bases d'una política educativa per a l'equitat i la cohesió social".
A continuació podeu consultar les conclusions resumides de cadascun dels grups de treball:
GRUP 1 - Quins elements afavoreixen una escolarització equilibrada? CONCLUSIONS
GRUP 2 - Quines polítiques locals promouen l’èxit educatiu? CONCLUSIONS
GRUP 3 - Quins plantejaments al voltant de la relació família-escola influeixen en l’èxit educatiu? CONCLUSIONS