PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

PROJECTES D'ESCOLA -- L'Aula multisensorial

Ens apropem a l'Aula Multisensorial que s'ha posat en marxa aquest curs al Centre d'Educació Infantil i Familiar Espronceda. Impulsat per l'Ajuntament, aquest espai suposa un nou pas endavant en l'atenció als infants amb Necessitats Educatives Específiques (NEE). El projecte s'ha realitzat amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Ens apropem a l'Aula Multisensorial que s'ha posat en marxa aquest curs al Centre d'Educació Infantil i Familiar Espronceda. Impulsat per l'Ajuntament, aquest espai suposa un nou pas endavant en l'atenció als infants amb Necessitats Educatives Específiques (NEE). El projecte s'ha realitzat amb el suport de la Diputació de Barcelona.

El nou espai s'ha dotat amb diversos materials d’última tecnologia, que creen un àmbit perquè els infants hi interactuïn mitjançant els sentits. L’aula compta amb equipament intensiu d’imatge, llums, so i mobiliari de suport, que s’utilitzarà en el marc d’un programa d’estimulació sensorial i seguint un projecte didàctic per  reforçar les diferents capacitats d’aprenentatge dels nens i nenes.

Tot i que l’aula del centre d’Espronceda està específicament pensada per atendre les necessitats d’infants amb NEE, per tal d’optimitzar l’ús de l’espai, es preveu que tots els infants de l’escola bressol municipal hi accedeixin. En el cas d’aquells que mostrin una determinada dificultat per a una integració sensorial correcta, es portarà a terme un treball concret, adaptat a les seves necessitats específiques. En aquest marc, l’aula multisensorial pot donar servei a infants amb dificultats en el llenguatge, problemes cognitius i motrius, dèficit d'atenció, manca d’habilitats socials i altres problemàtiques, per tal d'oferir una resposta ajustada a cada individualitat.

Com en altres camps, l'acció educativa en la franja 0-3 és fonamental en l'àmbit de les necessitats educatives específiques i és que, en molts casos, l’escola bressol esdevé un valuós instrument de detecció precoç, que permet detectar una situació determinada, prendre les mesures precises i donar als infants i famílies la resposta més adient.

Els infants aniran a l’aula en grups reduïts, seguint la metodologia de l’escola i, a banda, es realitzaran sessions individualitzades o en grups de dos o tres infants per a aquelles situacions en què es necessiti realitzar una adaptació curricular per reforçar i estimular determinades capacitats.

Altres accions a l’entorn de les NEE

La nova aula d’estimulació multisensorial s’emmarca en tot un conjunt d’actuacions relacionades amb l’atenció a les NEE en la franja de 0 a 3 anys a la ciutat. En aquest sentit totes les escoles disposen d’un servei de psicopedagogia. Així mateix, l’Ajuntament va incorporar un educador/a de suport específic per a NEE a tots els centres municipals de 0 a 3 anys, mesura a la qual enguany s’han destinat prop de 170.000 euros.

D’altra banda, en el marc de la Xarxa 0-3, cada any es realitza el curs Infants amb NEE: detecció i actuació a l’aula, organitzat pel departament d’Educació de l’Ajuntament de Sabadell, en col·laboració amb el Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) Parc Taulí. Servei de Medicina Pediàtrica; i amb el suport del Centre de Recursos Pedagògics (CRP). L’objectiu és facilitar la detecció dels signes d’alerta de diferents trastorns del desenvolupament, il·lustrar sobre estratègies i pautes d’actuació i també sobre com es pot donar suport als pares i mares en tot el procés. Al curs assisteixen els educadors de les escoles bressol municipals de Sabadell juntament amb altres professionals.

D’altra banda, i en un àmbit més ampli, l’Ajuntament atorga anualment subvencions per als casals d’estiu on participin infants amb Necessitats Educatives Específiques. Enguany els ajuts han sumat un total de 33.000 euros.