PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Un alumne de l’Escola Illa, Javi Durán, rep una menció honorífica als Premis Argó 2016

Ha estat dins la categoria de projectes de cicles formatius de grau superior...

Els Premis Argó han atorgat en la seva tretzena edició una menció honorífica a Javier Durán, alumne de Gràfica Publicitària de l’Escola Illa. Ha estat dins la categoria de argo 1projectes de cicles formatius de grau superior i pel projecte Dolmen. Actualidad en la arquitectura. Convocats per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), els guardons s’atorguen a treballs de recerca de batxillerat i a projectes de cicles formatius de grau superior, amb la finalitat de reconèixer l'esforç dels estudiants i d'incrementar els vincles amb els centres d'ensenyament secundari. L’acte de lliurament dels premis es va celebrar fa uns dies a l’edifici del Rectorat de la UAB a Bellaterra.

argo 3Dolmen. Actualidad en la arquitectura és el projecte integrat que Javier Durán va presentar el curs passat: una revista fictícia ideada pel COAC (Col·legi d’Arquitectes de Catalunya) sobre l’actualitat en l’àmbit de l’arquitectura. Es tracta d’una publicació desplegable que pretén imitar els plànols arquitectònics i per això està feta amb un format que permet al lector interactuar amb ella i establir un joc de descobriment a través dels diferents nivells de lectura.

La idea sorgeix a partir de l’estreta relació que mantenen l’arquitectura i el disseny gràfic en la seva història. Tots els elements pretenen imitar formes i composicions arquitectòniques: les caixes de text creen una espècie de skyline visual que aporta ritme a la composició, les imatges estan tractades com si fossin finestres i els filets decoratius emulant l’estructura interna d’un projecte arquitectònic. Amb tot plegat, es vol crear una revista amb personalitat, però suficientment neutral perquè pugui abordar qualsevol estil i proposa un joc visual que estimula els sentits i permet gaudir tant de la lectura com de l’arquitectura.

Argó és un Programa de transició entre la secundària i la universitat que l'Autònoma va endegar el curs 2003-2004. El nom s'inspira en la llegenda dels argonautes i, més en concret, en el nom del vaixell que els va portar als confins del món. La iniciativa ofereix assessorament i suport als estudiants de batxillerat i dels cicles formatius en el seu pas a la universitat. També posa a l’abast una actualització de coneixements per al professorat i la possibilitat de conèixer centres d'estudis, projectes i recerques que es porten a terme a la UAB.