Dependència
Els serveis municipals de Dependència donen suport a l'usuari/ usuària en el procés de reconeixement de la dependència i intervenen en la realització i seguiment del Pla Individual d'Atenció (PIA). Així mateix, valoren la necessitat per part del ciutadà de determinats serveis d'atenció a domicili, transport adaptat, centre de dia o residencial.
A què tinc dret com a usuari/usuària?
A una entrevista per part d’un professional social, que m'ajudarà a fer una valoració de la dependència i valorarà la necessitat de prestació de serveis:
Serveis d’Atenció Domiciliària:
- Ajuts a domicili: Servei que presten les treballadores familiars d’atenció primària al domicili, amb l’objectiu de compensar les limitacions que tenen algunes persones per fer amb autonomia les activitats quotidianes.
- Auxiliar de neteja: Serveis que presten auxiliars de la llar a domicili, amb l’objectiu de compensar les limitacions que tenen algunes persones per fer amb autonomia les tasques de neteja i manteniment de la llar.
- Teleassistència: es presta a casa de les persones grans o amb discapacitat les 24 h del dia, per mitjà d’un aparell que connecta la línia telefònica amb una central d’emergències.
- Àpats a domicili: lliurament a domicili d’un àpat complet per dia per afavorir una bona nutrició.
- Ajudes tècniques: préstec temporal de llits articulats i grues elèctriques a persones que tenen un elevat nivell de dependència.
- Arranjaments de la llar: petites reformes bàsiques en els habitatges que incrementen l’autonomia i la qualitat de vida de les persones beneficiàries en els seus domicilis.
Com s'hi accedeix?
Quina documentació necessito?
És aconsellable portar a la primera entrevista documentació identificativa: DNI, NIE, passaport, llibre de família. També document de valoració de dependència si es té.
Quins deures tinc?
- Facilitar les dades personals i presentar els documents fidedignes.
- Complir els acords amb el professional. Comprometre'm activament.
- Destinar la prestació a la finalitat per a la qual s'ha concedit.
- Retornar els diners rebuts indegudament.
- Tenir una conducta de respecte mutu amb els professionals de l’atenció.
Copagament
Tots els serveis tenen copagament amb possibilitats de bonificacions per motius de renda.