PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Els serveis municipals comptaran amb Cartes de Servei per una relació transparent i de més qualitat amb la població usuària

transparencia29El ple aprova inicialment un primer paquet de Cartes de Serveis...

El ple aprova inicialment un primer paquet de Cartes de Serveis bàsics municipals

Abans d’acabar l’any es preveu aprovar un segon grup

L’Ajuntament de Sabadell ha donat llum verda a un conjunt de Cartes de Serveis municipals, caracteritzades per la voluntat d’incrementar la qualitat del serveis públics bàsics que presta el municipi i per l’autoexigència d’actuar amb la màxima transparència en la relació amb la població usuària d’aquests serveis. Sabadell és una de les primeres ciutats en aprovar aquests documents, en el marc del desplegament de la Llei de Transparència.

El Ple Municipal del mes de juliol ha aprovat, de forma inicial, les Cartes de Servei d’Espai Públic, Acció Social, Sabadell Atenció Ciutadana, Xarxa de Biblioteques Municipals, Escoles Bressol Municipals, Esports, Cementiri i Mobilitat Urbana.

En els propers mesos es preveu aprovar un segon paquet de cartes de serveis bàsics. L’acció municipal no és cenyirà al que estableix la Llei de Transparència i que només fa referència a serveis bàsics obligatoris, sinó que pretén fer-lo extensiu a d’altres, com, per exemple, el de les Escoles Bressol.

La regidora de Transparència, Elena Hinojo, ha destacat que, “és un dels àmbits que hem volgut prioritzar, ja que concreta un canvi cultural a l’administració que ens sembla necessari: el centre de gravetat ha de passar de dins a fora de l’Organització. De l’Ajuntament als ciutadans. I son els ciutadans els quals han de saber per controlar, per decidir i per exigir”.

Claredat i senzillesa

Les Cartes de Serveis son eines que presenten de manera clara i senzilla als ciutadans quins són els serveis que presta l’administració, com els presta i quins compromisos de qualitat estableix, de manera mesurable. Suposen un repte de millora important per a l’organització, que implica respondre millor a les necessitats i expectatives dels usuaris dels serveis, a més, permet manifestar públicament el seu rendiment i eficàcia.

Aquests documents informen els usuaris sobre els serveis que presta determinada unitat, la forma de prestar-los i els estàndards de qualitat, acompanyats d’indicadors que es difondran públicament. Inclouen també la forma de participació de l’usuari en la millora dels servei.

L’Ajuntament ha estat treballant en aquest àmbit des de fa mesos i s’estan preparant més cartes que es portaran a aprovació abans de finalitzar l’any.