PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Sabadell ha acollit la 3a Jornada d’intercanvi d’experiències del programa Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu

magnet1A la trobada hi han participat institucions, formadors i representants de centres educatius de...

A la trobada –amb 120 inscrits– hi han participat institucions, formadors i representants de centres educatius de Barcelona, Lleida i l’Escola Samuntada de Sabadell magnetfoto1

El Casal Pere Quart ha acollit, aquest dimecres, la 3a Jornada d’Intercanvi d’Experiències del programa “Magnet, Aliances per a l’èxit educatiu”. Impulsat per la Fundació Jaume Bofill, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Autònoma de Barcelona, aquest programa acompanya els centres educatius per desenvolupar un projecte en aliança amb una institució, de manera que es consoliden projectes educatius innovadors, de qualitat i atractius, amb magnetisme i de referència al territori, tant per a les famílies com per al conjunt de la comunitat educativa. En aquest marc, la jornada d’ahir a Sabadell ha tingut com a objectiu fomentar l’intercanvi d’experiències entre escoles i institucions que participen en el Magnet i s’ha centrat, en aquesta ocasió, en el tema “Com eduquem el pensament científic?”. A la trobada s’han trobat diverses institucions, formadors i també representants d’escoles de Barcelona, Lleida i l’Escola Samuntada de Sabadell, com a centre Magnet.

A la Jornada hi ha assistit el tinent d’alcalde i regidor d’Educació, Joan Berlanga, la directora general d’Educació Infantil i Primària del Departament d’Ensenyament, Carme Ortoll, i el director de la Fundació Jaume Bofill, Ismael Palacín.

Organitzada per la Fundació Jaume Bofill i l’ICE, i amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, el Centre de Recursos Pedagògics (CRP) i l’Ajuntament de Sabadell, la jornada partia de la base que el pensament científic dota les persones de prou bagatge per cercar evidències i raons per argumentar i alhora els aporta aquella actitud indagadora inherent a tot acte creatiu. Es tracta, doncs, d’una manera de pensar i actuar que ha d’integrar el dia a dia d’una escola pública i compromesa a reduir la bretxa social. Tenint en compte aquestes premisses, la trobada al Casal Pere Quart ha volgut posar l’accent en els reptes que suposa per als centres educatius educar en el pensament científic.

Durant la jornada, el tinent d’alcalde i regidor d’Educació, Joan Berlanga, ha comentat que “celebrem la forta implicació que l’Escola Samuntada ha desenvolupat en aquest projecte”. I ha afegit que “el Magnet és una iniciativa rellevant, en què hi ha dos elements que permeten avançar cap a l’èxit educatiu: d’una banda, la innovació educativa i, de l’altra, el fet de col·laborar amb entitats de referència com l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont en el cas de Sabadell”.

magnet21Entre les activitats que s’han portar a terme durant la jornada, s’han fet diversos tallers amb propostes o experiments que han permès als participants compartir resultats i reflexionar des del punt de vista didàctic. També una taula rodona sobre l’educació científica en una escola compensadora de les desigualtats i una ponència sobre l’anomenada metodologia tinkering. Així mateix, dins la jornada s’ha dedicat un espai a l’intercanvi d’impressions perquè els centres participants poguessin compartir apreciacions i valoracions sobre què significa formar part del programa Magnet, les inquietuds, els reptes a assolir, etc.

Més informació sobre el Programa Magnet