Reconeixement als alumnes, professorat i entitats participants en el projecte de voluntariat SABA
Han participat alumnes de 3r i 4t d'ESO, professors i entitats...
El Casal Pere Quart ha estat escenari de l’acte de reconeixement als alumnes, entitats i professorat del projecte SABA, un programa d’aprenentatge/servei que proposa integrar l'alumnat en tasques de voluntariat en associacions sense ànim de lucre de diferents àmbits.
Hi han participat la regidora de Participació i Atenció Ciutadana, Glòria Rubio, professorat i 22 alumnes dels Instituts Vallès i Ferran Casablancas i representants de les entitats que formen part del projecte: AVAN - Amics de la Neurologia, Càritas Sabadell, Creu Roja Sabadell , CIPO, ANDI Down Sabadell, Associació Juvenil Esquitx, l’Institut de Paleontologia Miquel Crusafont, Servei Ciutadà d'Acolliment als Immigrants - SCAI, Residència Mutuam - La Creueta i el Rebost Solidari.
Formació en valors
La voluntat del projecte és que els alumnes coneguin la realitat del seu entorn i que, alhora, facin una tasca educativa compromesa amb la societat. Els objectius i formació que proporciona el projecte SABA són part de les competències generals en educació per a la ciutadania i dels drets humans. Alhora, el contacte amb l’entitat nodreix els joves en altres aspectes com l’educació en valors, l’educació per la interculturalitat i l’educació per la pau i el desenvolupament. A més, els estudiants adquireixen aprenentatges pràctics i propers, que els permeten desenvolupar competències bàsiques i habilitats per assolir els objectius de l’educació obligatòria.
Aquestes tasques es realitzen un dia al matí, setmanalment, en horari escolar i al local de l'entitat i sempre amb autorització del tutor legal coneixedor del projecte de diversificació curricular, donant valor a la capacitat de les entitats com escola de valor i de vida.
El projecte SABA està coordinat des del programa de Voluntariat de la regidoria de Participació de l’Ajuntament, que s’encarrega, d’una banda, de cercar les entitats susceptibles de tenir un alumne a les seves dependències i, alhora, coordinar el seguiment del projecte entre les entitats col·laboradores i els centres educatius. I, per l’altra, de dur a terme la formació bàsica de l’alumnat a l’entorn del concepte de voluntariat: límits, actituds i formes de comportar-se i també una valoració final sobre què els ha reportat l’experiència i què han aprés al llarg del curs escolar.