L’OMIC vehicularà les reclamacions pels talls indiscriminats d’electricitat al barri de Torre-romeu
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) canalitzarà les reclamacions contra les empreses distribuïdores i comercialitzadores del subministrament de llum al barri de Torre-romeu...
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) canalitzarà les reclamacions contra les empreses distribuïdores i comercialitzadores del subministrament de llum al barri de Torre-romeu, en concret la zona baixa del barri, que des de fa mesos pateix talls i microtalls de llum sense causa de força major i sense avís previ.
L’OMIC ha iniciat converses amb la població afectada d’aquesta zona del barri, per tal de fer una reclamació conjunta davant les empreses distribuïdores i comercialitzadores, en considerar incorrecta la prestació del servei del subministrament d'energia elèctrica pels nombrosos talls de llum que produeixen danys i perjudicis tant als usuaris domèstics com comercials i industrials.
Des de l’Oficina es considera que la interrupció temporal del subministrament d'energia elèctrica suposa un incompliment, per part de les empreses subministradors i comercialitzadores, tant de les disposicions legals que regulen l'activitat com de les obligacions contractuals. Segons la tinenta d’alcalde i regidora de Comerç, Marisol Martínez, ha demanat “una ràpida solució a una situació que pateixen aquestes persones per causes alienes i que entenem que és responsabilitat de les empreses”.
Marisol Martínez ha afegit que la continuïtat del servei “és un dels objectius als quals es compromet l'empresa subministradora a oferir a les persones usuàries i un dels elements que integren l'adequat compliment del contracte. Això comporta la seva responsabilitat i l'assumpció dels costos que generi la interrupció i el subministrament irregular d'electricitat”.
La setmana passada els responsables de l’OMIC van explicar davant de les persones afectades el procediment correcte per fer la reclamació pels talls de llum. A tal efecte, s’han fet uns impresos de reclamació específics. La reclamació de les persones afectades passa per la demanda a les empreses responsables d’indemnitzacions, reflectides en descomptes en la factura, pel nombre d’hores sense llum i pel nombre d’interrupcions dels subministraments.
L’Oficina oferirà mediació i arbitratge a les comercialitzadores. En cas de no acceptar-ho, es trametrà la denúncia corresponent davant la Direcció General de l’Energia de la Generalitat, que és l’òrgan competent.