PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

La constitució de la Comissió de Seguiment dóna el tret de sortida al procés participatiu Posem Llum a l’Ajuntament

auditoria13pLa constitució aquesta setmana de la Comissió de Seguiment que ha de vetllar pel bon funcionament de l’Auditoria Ciutadana ha posat el punt de partida al procés... 

 

La constitució aquesta setmana de la Comissió de Seguiment que ha de vetllar pel bon funcionament de l’Auditoria Ciutadana ha posat el punt de partida al procés auditoria13de participació ciutadana que porta per títol Posem Llum a l’Ajuntament i que té per objectiu revisar i millorar la gestió de l’administració pública.

La Comissió, en una primera reunió, ja ha fet diverses aportacions al document inicial i ha definit el calendari de treball. D’altra banda, a partir del dilluns 18 de gener estarà a disposició de la població (a diversos equipaments municipals i també al web municipal) el qüestionari que ha de permetre conèixer els temes concrets que es considerin importants a cada àmbit de treball.

La Comissió de Seguiment està formada per 12 membres: 1 persona de l’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la UAB, 2 persones de l’Observatori Ciutadà Municipal, 2 representants de la FAVS i 7 veïns de la ciutat que prèviament, s’han inscrit a través del web municipal, omplint un formulari.Les tasques que duran a terme són, entre d’altres:

  1. Vetllar pel bon funcionament i la transparència de l’auditoria.
  2. Fiscalitzar el procés en les diferents fases
  3. Sol·licitar informació o explicacions i resoldre dubtes.
  4. Aportar a la comissió tècnica el que creguin convenient.
  5. Seguiment de la recollida de dades i del buidatge dels qüestionaris.
  6. Observació del procés  i, si s’escau, assistència a les jornades presencials.
  7. Revisar el document de conclusions i validar-lo.
  8. Redacció d’un informe propi de la comissió.
  9. Presentació dels resultats de l’auditoria ciutadana conjuntament amb l’equip tècnic i el govern municipal.

Tal i com ha explicat un dels membres d’aquesta comissió, Salvador Rodríguez “la nostra tasca serà purament fiscalitzadora, vetllarem pel bon funcionament del procés i emetrem un informe propi on  manifestarem la nostra visió de com s’ha desenvolupat i si s’ha ajustat al que estava previst”.

Així mateix, aquests dies també s’ha constituït l’equip tècnic del procés, format per personal tècnic de Participació i dels diferents àmbits d’actuació municipal.

Següents fases de treball

Un cop acabi el període per respondre el qüestionari, previst pel 12 de febrer, començarà la fase d’anàlisi i propostes de canvi format per 7 trobades de diferents àmbits, que tindran lloc al Centre Cívic de Ca n’Oriac, on s’analitzarà l’estat actual de la ciutat i també es faran propostes de millora. Les persones interessades en participar-hi trobaran el full d’inscripció al costat de les urnes dels equipaments municipals on s’ha de dipositar el qüestionari, i al web municipal, fins a la mateixa setmana de la celebració de cada jornada.

La regidora de Participació, Glòria Rubio, ha fet una crida a la població per participar en aquest procés, “perquè volem conèixer quina ha estat la relació de la ciutadania amb l’administració, per evitar caure en errors del passat i per poder fer propostes de millora. El sentit d’aquest procés és oferir a la població exercir el seu dret a analitzar i fiscalitzar la gestió pública que, al cap i a la fi, es financia amb els diners de tothom.”.

Els àmbits que es treballaran, entre el 27 de febrer al 24 d’abril, seran:

  • 27 febrer: Espai públic (Manteniment-Ocupació) / SeguretatCiutadana
  • 6 de març: Educació
  • 12 de març: Serveis Socials / Salut
  • 2 d’abril: Habitatge
  • 9 d’abril: Cultura
  • 17 d’abril: Esports
  • 24 d’abril: Laboral / Ocupació