PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Eficàcia en l’atenció diària i millor resposta davant l’emergència social, objectius del Pla Estratègic d’Acció Social

La Regidoria d’Acció Social ha fet els primers passos cap a l’elaboració d’un Pla Estratègic que ha de ser una eina bàsica per a la transformació dels serveis socials...

La Regidoria d’Acció Social ha fet els primers passos cap a l’elaboració d’un Pla Estratègic que ha de ser una eina bàsica per a la transformació dels serveis socialsjornadasocial municipals, amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’atenció diària a la població i a la vegada tenir capacitat de resposta davant situacions d’emergència social.

El regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez, va traçar les línies mestres d’aquest pla, en el transcurs d’una jornada de treball intern de la regidoria, celebrada la setmana passada i que va aplegar al Centre Cívic de la Creu Alta - Cal Balsach més de 120 professionals municipals. Van assistir-hi també el tinent d’alcalde de l’Àrea d’Acció Social, Joan Berlanga, així com l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, que va presentar l’acte.

Gabriel Fernàndez va explicar que una de les eines que farà possible la transformació dels serveis socials municipals serà el Pla Estratègic d’Acció Social, “de llarg recorregut, acordat amb la majoria de forces polítiques, amb els agents socials i amb els professionals. Una eina senzilla que permeti assolir reptes i una avaluació periòdica de resultats”. La Jornada de divendres passat ha estat una important aportació per començar a elaborar aquest Pla.

En aquesta sessió es van presentar també els canvis organitzatius a la regidoria, amb una aposta clara per reforçar el paper dels professionals en la presa de decisions, i on es separa clarament el que és l’atenció diària dels serveis socials de la detecció i atenció a l’emergència social. “El canvi no és només estètic”, va afirmar el regidor. “És una declaració d’intencions. El desafiament és enorme. Sabem que el vostre compromís és molt gran –va dir referint-se als professionals– i volem facilitar que la regidoria pugui ser més proactiva”, és a dir, avançar-se a les situacions no desitjades per evitar-les o minimitzar-ne els efectes.

Durant la trobada, l’expert en acció i innovació socials Jordi Tolrà va pronunciar la conferència “Reptes de l’acció social en l’àmbit públic municipal”. Així mateix, els participants es van dividir en grups per analitzar la situació actual dels serveis socials, les mancances i els factors de millora. Ara, després de la jornada es sintetitzaran els resultats i s’analitzarà com es poden implementar els suggeriments i les propostes. La voluntat del govern és dur a terme periòdicament trobades similars per donar la resposta més adient i efectiva a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes.