PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Més de la quarta part dels espais de lloguer del Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta ja s’han ocupat

Les empreses disposen al polígon de Can Roqueta de Sabadell d’un equipament municipal únic al territori per implantar la seva activitat...

Les empreses disposen al polígon de Can Roqueta de Sabadell d’un equipament municipal únic al territori per implantar la seva activitatviscentremp

El nou Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta (avinguda de Can Bordoll, 119), de més de 8.500 m2, creat per a la implantació de petites empreses de nova creació, empreses en procés de consolidació i empreses consolidades i per dinamitzar el polígon de Can Roqueta, està a disposició de les empreses en la seva totalitat. Recentment han finalitzat les obres de la primera planta de la instal·lació i, per tant, a l’oferta de naus i espais de treball i serveis comuns per lloguer s’hi suma una oferta de despatxos per a ús privat. En concret, l’equipament inclou en aquests moments 23 despatxos d’entre 10 i 100 m2, 15 naus industrials al voltant de 200 m2 de planta amb 50 m2 d’altell, zones de coworking que consisteixen en el lloguer d’un despatx compartit i zones d’incubació, també com a espai compartit però obert a projectes universitaris.

En aquests moments, resideixen a l’equipament del polígon de Can Roqueta una quinzena d’empreses majoritàriament de menys de 3 anys de vida, amb 40 persones treballant al darrere. A la zona de despatxos hi ha 8 espais ocupats per empreses vinculades principalment al sector serveis. Destaquen les activitats relacionades amb l’oferta de solucions per a la indústria, les telecomunicacions o el màrqueting. D’altra banda, 5 naus ja estan assignades a empreses de fabricació de maquinària, sistemes d’aïllament per a la rehabilitació energètica d’edificis o manteniment per a la protecció contra incendis i prevenció de riscos, entre d’altres. Pel que fa al coworking, durant aquests dies s’ocuparan 2 espais, un per a un projecte empresarial i l’altre per a l’entitat Voluntaris en Assessoria Empresarial (VAE). En aquest darrer cas, a través d’un acord amb el Vapor Llonch, un equip de col·laboradors voluntaris, professionals en actiu i retirats, amb experiència en diferents disciplines i procedents de diversos sectors industrials podran assessorar projectes empresarials des de Can Roqueta.

Juli Fernàndez, alcalde de Sabadell, ha explicat que el Centre d’Empreses “és un punt estratègic per a la nostra política industrial d’arrelament al territori, les empreses industrials poden trobar a la ciutat un ecosistema que els faciliti allò que necessiten”. També ha afirmat que “és un recurs més per tal de poder avançar cap a aquesta reindustrialització i economia productiva que necessitem per donar oportunitats als nostres veïns i veïnes”.

Albert Boada, regidor de Nova Economia, ha destacat que el Centre d’Empreses està obert a “totes les persones que tinguin una iniciativa productiva, perquè tinguin un espai de treball que més enllà d’un viver és també un lloc d’interrelació i cooperació interempresarial entre les empreses del Centre i també de les dels set polígons industrials de la ciutat”. Boada ha afegit que “fem una crida a les empreses que pensin que tenen un projecte a desenvolupar en l’àmbit industrial, aquí tenen un lloc per fer-ho”.

Les empreses residents tenen a disposició el suport empresarial que s’ofereix des del Vapor Llonch i la resta d’espais que inclou l’edifici i poden fer ús d’altres serveis com el lloguer de sales per reunions d’empresa, amb clients, espais per desenvolupar demostracions de producte, per desenvolupar trobades anuals o consells de direcció, a banda de comptar amb el servei de recepció, correspondència i altres serveis centralitzats com el de manteniment i neteja de zones comuns, , entre d’altres.

Espai obert

En paral·lel, el Centre de Promoció Empresarial també s’obre a les empreses i entitats no allotjades que desitgin llogar algun dels espais de formació i/o reunió per desenvolupar les seves activitats. El centre està obert actualment a l’entrada de sol·licituds per llogar els seus espais, les seves sales de reunions d’entre 18-26 m2, sales de formació entre 50-85 m2, sales polivalents d’entre 85 i 155 m2, per a actes de mitjà format, a més d’un espai d’exposicions i demostracions d’empreses.

Domiciliació comercial

El Centre d’Empreses Industrials s’ofereix també a totes les empreses, professionals i autònoms serveis, més enllà del lloguer de les seves naus i despatxos d’ús privat. Es tracta del servei de domiciliació comercial per a qui vulgui gaudir dels serveis del centre sense necessitat de disposar d'espai físic exclusiu. Aquest servei està plantejat principalment per a persones emprenedores que, per la tipologia de la seva activitat, no necessiten una seu o despatx permanent o, d'altra banda, la seva activitat s'ubica fora del centre.

La contractació inclou el dret a establir el domicili comercial de l’empresa al Centre de Promoció Empresarial, utilitzar la seva adreça postal en el paper imprès de l’empresa (factures, targetes de visita, etc.), rebre correspondència i petita paqueteria o la recepció de fax al número del Centre de Promoció Empresarial. A més, les persones que contractin la domiciliació comercial del seu negoci podran beneficiar-se d’una tarifa preferent d’alguns altres serveis complementaris.

Singularitat

Amb tots aquests elements el Centre d’Empreses Industrials es converteix en un equipament municipal únic en el territori per les seves dimensions, prestacions i funcionalitat. A més, un altre reclam d’aquest centre és el seu emplaçament estratègic al cor del polígon situat a l’altra banda del riu Ripoll. Aquest equipament està dissenyat per respondre especialment les dificultats de les empreses industrials de menor dimensió per trobar espais adequats a les seves activitats. A més, preveu ser un espai per desenvolupar des del Vapor Llonch activitats formatives que s’oferiran tant a les empreses ubicades a l’equipament com a empreses de la resta del territori. En aquests espais també es realitzaran activitats de foment de xarxa empresarial.

Més informació

Per a més informació sobre aquest espai o el procediment requerit per accedir al servei d’arrendaments o bé dels serveis complementaris, les persones interessades poden adreçar-se a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a situada al Vapor Llonch, ctra. de Barcelona, 208 bis, trucar al 93 745 31 61, enviar un correu electrònic a: sbdempresa@ajsabadell.cat o visitar el lloc web www.sabadellempresa.cat.