PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Sabadell reivindica la memòria de la Segona República i la Guerra Civil amb diverses activitats

Es presentaran dos llibres vinculats a aquest període històric i s’han organitzat tres itineraris temàtics Sabadell reivindica la memòria de la Segona República i la Guerra Civil amb diverses activitats

El proper dimarts 8 d’abril es presentarà el llibre Sota el pes de la victòria. La repressió franquista a Sabadell en la immediata postguerra, amb el seu autor, Josep Antoni Pozo, i l’historiador sabadellenc Martí Marin Corbera. L’acte tindrà lloc al Museu d’Història de Sabadell, a les 18.30 hores.

També al Museu, el dijous 10 d’abril a la tarda, es presentarà Duarte, que recupera la biografia de Ladislao Duarte Espés, reconegut aviador republicà. Serà a càrrec de David Gesalí, de l’Associació d’Aviadors de la República i els autors Manel Pinar i Lluís Orozco. D’altra banda, el Museu acollirà l’exposició Una bandera republicana del fons del museu, que es podrà visitar del 8 al 22 d’abril.

El programa d’activitats també inclou tres sortides que permeten conèixer alguns dels espais més significatius d’aquest període històric. La primera serà el dissabte 13 d’abril al matí, amb l’itinerari urbà Espais i símbols de poder. La Segona República a Sabadell (1931-1939), que inclou també una visita a l’edifici del Círcol Republicà Federal.

El dilluns 5 de maig hi haurà una ruta guiada per algunes de les stolpersteine que hi ha a la ciutat. Aquestes llambordes, en estar col·locades a terra, pateixen un procés de desgast i deteriorament i es realitzarà una neteja a fons d’aquestes peces que ens permeten recordar alguns dels sabadellencs deportats als camps de concentració i d’extermini nazis.

Les persones interessades a participar en aquests itineraris han d’inscriure’s al Museu d’Història (93 727 85 55).

Finalment, el dissabte 10 de maig es farà una sortida de tot el dia per visitar el Memorial del Camp d‘Argelers, el cementiri dels espanyols i la maternitat d’Elna. En aquest cas, les inscripcions es poden fer per telèfon al Centre Cultural Torre-romeu (688 48 26 08).

Actes institucionals

El 14 d’abril, dia de la proclamació de la Segona República, es penjarà la bandera tricolor de la Segona República a la façana consistorial, com en anys anteriors.

D’altra banda, el 26 d’abril a les 15.45 hores, data i hora del bombardeig de Gernika, es farà sonar la sirena d’alarma antiaèria de la Guerra Civil conservada a l’Ajuntament i encara activa, que està “agermanada” amb la sirena de Gernika ja que es van fabricar a la mateixa indústria sabadellenca.

Programa d’activitats