El Ple debat l’aprovació inicial del Reglament de cerimònies civils en dependències municipals

El reglament té com a objectiu agrupar i consolidar el marc legislatiu actual en relació a les diverses cerimònies civils per tal que totes les persones tinguin el dret de celebrar-les en dependències municipals, independentment de les seves conviccions religioses o morals.
El reglament regula les següents cerimònies:
- Benvinguda a la comunitat: per a infants empadronats a Sabadell menors de 2 anys, sense efectes legals, però amb un valor simbòlic i social.
- Casament civil: obert a qualsevol parella que hagi tramitat l'expedient matrimonial pertinent.
- Renovació de noces: per a parelles que compleixin 25 o 50 anys de casament i vulguin celebrar-ho en un acte oficial.
- Cerimònia de recordatori de persones difuntes: per recordar ciutadans que han format part de la comunitat, amb l’autorització de la família directa.
Les cerimònies es podran celebrar al Saló de Plens o a la Sala de Govern, així com en altres espais municipals que l’Ajuntament pugui designar per a aquesta finalitat.
Totes les cerimònies regulades pel reglament són gratuïtes i no estan subjectes a cap taxa municipal. Les sol·licituds s'han de presentar al Servei d'Atenció Ciutadana amb un mínim de 2 mesos d'antelació. En el cas dels casaments, la sol·licitud es pot presentar un cop obtingut el corresponent certificat del Registre Civil o l’Acta Notarial autoritzant la celebració de la cerimònia. El procés inclou la reserva de data i espai i la presentació de la documentació.
Aquesta regulació reforça el caràcter inclusiu de les cerimònies civils contribuint a enfortir els vincles entre l’Ajuntament i la ciutadania tot garantint un accés senzill i el principi d'eficiència i de transparència.