PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Quatre escoles prenen part aquest curs en el projecte educatiu CuEmE, de foment de la cultura emprenedora

L’objectiu és reforçar valors, hàbits i capacitats relacionades amb l’emprenedoria entre els 120 alumnes participants Quatre escoles prenen part aquest curs en el projecte educatiu CuEmE, de foment de la cultura emprenedora

Aquest matí, els nens i nenes dels diferents centres i el professorat han estat rebuts a l’Ajuntament, després del registre de la sol·licitud per instal·lar parades al voltant del Mercat Central per vendre els seus productes. La rebuda ha tingut lloc al Saló de Plens per part del tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Lluís Matas i del regidor de Desenvolupament Econòmic, Antonio Rodríguez.

El tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Lluís Matas, ha destacat que

“estem molt contents i satisfets de tenir-vos aquí i poder conèixer els vostres projectes, alhora que valorem molt positivament la tasca que porteu a terme i la dels professors i professores, així com l’objectiu i la finalitat benèfica de les vostres cooperatives. Ens ha agradat molt descobrir el vostre talent i conscienciació envers la solidaritat, la sostenibilitat i altres valors”.

El regidor de Desenvolupament Econòmic, Antonio Rodríguez, ha subratllat que

“heu fet molta i molt bona feina des de les vostres cooperatives, creant aquests projectes solidaris. Feina que, a banda de permetre que us formeu, fa que pugueu conèixer el món de l’empresa i l’emprenedoria”

i ha afegit que

“amb treball i iniciativa, podreu arribar on vulgueu”.

L’alumnat de 5è i 6è de primària d’aquests centres escolars han format un total de 5 cooperatives. Durant el programa, els nens i nenes, acompanyats pel professorat i per l’equip tècnic de l’Ajuntament,  coneixen diferents elements vinculats a la creació d’empreses i les possibilitats de treball autònom, alhora que reforcen valors, hàbits i capacitats com la creativitat, la innovació, la responsabilitat social, l’autonomia personal, el treball en equip, l’assumpció de riscos, la relació amb l’entorn i coneixements matemàtics i lingüístics.

Les cooperatives creades  són: per part de l’escola Estel, la cooperativa La Tribu; de l’escola Sant Julià, la cooperativa Tots Junts; de l’escola Tarlatana, les cooperatives Tarlaboom i Caleidos; i de  l’escola Vedruna Immaculada, la cooperativa SisVis.

En tot aquest procés l’alumnat compta amb l’apadrinament de cooperatives consolidades així com amb la col·laboració del cicle formatiu de gràfica publicitària de l’Escola Illa per elaborar la imatge i el logotip dels seus projectes. Així mateix, les escoles visiten cooperatives per conèixer quin és el funcionament d’aquest tipus de fórmula empresarial i obtenir consells i suggeriments per fer servir en els seus models de negoci.

L’alumnat desenvolupa el seu treball en diferents fases: la creació de la cooperativa, el disseny de la imatge corporativa i l’estratègia de comunicació, la generació d’idees de productes i serveis, l’estudi de mercat i tria dels productes, la producció i venda d’articles i elecció de l’entitat social local beneficiària, on aportar els diners recollits per la venda.

1.120 participants en 11 edicions

El programa educatiu CuEmE, que està obert a totes les escoles de Sabadell, es porta a terme a la ciutat des del curs 2013-2014. En total, 1.120 alumnes de primària ja hi han participat i s’han constituït 46 cooperatives.