PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Sabadell assolirà el màxim històric d’agents de Policia Municipal amb més de 270 efectius

L’augment de la plantilla permetrà potenciar encara més la proximitat a la ciutadania Sabadell assolirà el màxim històric d’agents de Policia Municipal amb més de 270 efectius

Pel que fa a l’increment del nombre d’agents, al setembre entraran a l’acadèmia 20 agents (15 places de nova creació i 5 més per cobrir jubilacions), que s’incorporaran al cos municipal al juny del 2025. I al setembre de l’any vinent, aniran a l’acadèmia 20 més (també 15 +5). D’aquesta forma, la xifra de policies municipals se situarà per sobre dels 270. Un nombre que representa un màxim històric. Fins ara l’índex més gran d’efectius que havia tingut el cos local estava a l’entorn dels 250.

Cal dir que des de l’any 2021 s’ha anat reforçant la xifra d’agents. L’any passat van passar a formar part de la Policia Municipal 10 nous efectius.

L’augment d’agents afavorirà la millora del conjunt dels serveis i la creació d’altres nous. Per fer-ho, es redimensionarà la plantilla d’acord amb les necessitats de la ciutat, tot reforçant el caràcter de proximitat. L’objectiu és que tots els efectius patrullin de forma propera i que realitzin serveis a peu i en vehicle.

Contacte amb el barri

Això serà possible gràcies a la creació de les unitats de Proximitat estratègica i la Unitat d’Anàlisi de Dades. La primera d’aquestes unitats es reunirà de forma periòdica amb els referents veïnals de cada barri per recollir informació sobre les necessitats detectades a la zona. Aquesta informació la treballarà la unitat d’anàlisi de dades, per aconseguir una major eficàcia de les patrulles.

Així mateix, el caràcter de proximitat de la policia es reforçarà amb la creació d’una nova unitat de reforç de les patrulles en les franges horàries de major demanda de serveis relacionats amb la proximitat i el civisme, sobretot a la tarda i a la nit.

Seguretat Viària

Un altre dels objectius és augmentar la seguretat viària. Per això, s’incrementa el nombre d’agents destinats a la vigilància dels eixos principals i també per realitzar més controls de drogues i alcohol, velocitat o ús del telèfon mòbil durant la conducció. Aquests agents es distribuiran en diferents franges horàries per vetllar per una conducció segura.

Els vehicles abandonats al carrer són un altre dels aspectes sobre els quals es vol incidir. El personal administratiu ja s’ha reforçat per tal d’agilitzar la tramitació dels expedients d’aquests vehicles i reduir el temps de retirada.

Més mitjans i obres a Can Marcet

La dotació de recursos al cos també figura entre les millores que s’implementaran. En concret, es dotarà la policia de més mitjans materials i s’executaran obres a les dependències de Can Marcet.

El cos incorporarà 10 motocicletes noves i dues furgonetes per a la unitat de reforç a la proximitat. S’adquiriran també més etilòmetres, material per a la detecció de drogues i sistemes de mesurament de la velocitat. Val a dir que la nova Sala de Comandament ha suposat un important salt tecnològic per al cos, que ha millorat de forma notable la gestió de la tasca policial.

Aquest projecte també vetlla perquè els agents puguin dur a terme la seva feina en un entorn adequat. Això implicarà l’adequació del dipòsit d’elements decomissats i la reforma de la planta baixa de la Prefectura.  En aquest cas les obres serviran per incrementar la seguretat a la recepció de Can Marcet i afavorir la privacitat de la ciutadania. També es diferenciarà l’espai d’atestats i el de treball policial. Ambdues obres sumen un pressupost de 700.000 euros.