L’entitat Sabadell en Xarxa i l’Ajuntament impulsen la integració del comerç local en el Marketplace Cliccat
En aquest context i sota el marc del pla de xoc municipal per combatre els efectes del a Covid, l’entitat ha escollit la plataforma Cliccat, un “marketplace” de comerç de proximitat, coma eina per donar resposta als objectius marcats.
Cliccat és un marketplace del comerç de proximitat que garanteix un model de consum sostenible i responsable, tan per la reducció de les necessitats logístiques com per la dinamització del sector comercial més proper a l’entorn de les perosnes consumidores. En resum, la plataforma té els següents avantatges:
- Ha estat impulsada per diverses associacions de comerciants de Catalunya
- És un Marketplace pensat i dissenyat especialment pel comerç de proximitat
- Dona resposta a la necessitat de digitalització del sector de forma molt competitiva i personalitzada.
- Tot i ser una plataforma de compra online, potencia la relació amb el comerciant: permet conèixer i parlar amb el venedor, inclús recollir la compra a la botiga
- Cliccat.cat té acords amb altres plataformes d’àmbit estatal: Zerca! i Correos Market
Així, a partir del 7 de juny els comerços que treballen a Cliccat.cat ja formen part també dels altres dos Marketsplaces, augmentant el potencial de tràfic i vendes, i tot amb una única eina de gestió.
La tinenta d’alcaldessa de l’àmbit de Desenvonlupament Econòmic i Impuls Administratiu, Montse González, considera que
“l’augment exponencial, des de fa temps, de la compra online per part dels consumidors; la pandèmia, i el consegüent tancament de les botigues a causa de les mesures sanitàries, han accelerat la necessitat del comerç de digitalitzar-se i obrir canals de venda online. És per això que en el Pla de mesures de reactivació post-covid que estem desenvolupant, vam veure que la digitalització del sector és un factor clau per a millorar la competitivitat d’aquest sector enfront d’altres models de negoci, amb plataformes de venda per internet i repartiment a domicili, amb una gran component tecnològica”.
Com funciona Cliccat.cat?
La plataforma és simple i àgil, i integra la venda de productes amb la de de serveis i experiències com podria ser un massatge, un tractament pel cabell, o un menú degustació a un restaurant. La presència de la botiga a la plataforma no té cos inicial ja que els sis primers mesos és gratuït. La persona consumidora pot fer cerques per botiga, producte, categories i també per població. Si activa la geolocalització, li oferirà els productes i serveis que té més a prop. Des de Cliccat.cat amb aliança amb Caixabank, s’ha creat un entorn 100% segur per a realitzar els pagaments. S’admeten la majoria de targetes de crèdit i dèbit a través del TPV virtual. El comerç rep de forma immediata el cobrament del producte o servei venut.
Un avantatge molt important de Cliccat.cat, és que hi ha un tiquet únic dins de cada municipi El client pagarà una única vegada, i els productes se li portaran en un únic viatge, reduint així l’impacte ecològic. Les devolucions de productes són gratuïtes.
Mètodes d'enviament
Al realitzar la compra el client pot triar: recollir el producte a l'establiment sense cost, o rebre’l a casa. Si tria lliurament a domicili, el soci logístic és Correus Express, que farà arribar la compra a casa en un termini de 24h laborables, i el client podrà triar la data i franja horària en què vol rebre la comanda. Si la despesa acumulada supera els 39€, el cost d’enviament serà totalment gratuït.
El sistema també admet altres tipus de logística. Si una botiga de productes de gran volum com mobles o electrodomèstics ja té soci logístic, el pot incorporar a Cliccat.cat sense cap problema.
Sabadell en xarxa, recentment hem signat un acord amb la Cooperativa La Sàrria, (cooperativa de ciclologística i distribució) per al repartiment amb bicicletes de càrrega. Aquest sistema admet repartiment de frescos i també es pot incorporar com a sistema logístic a Cliccat.cat.