PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Al Ciutat i Escola parlem de... Infants de cinquè de primària s’apropen al món de la fusta i les noves tecnologies aplicades a l’ofici de fuster

Alumnes de cinquè de primària de l’Escola Sant Julià han participat en l’activitat La fusta i les noves tecnologies aplicades a l’ofici de fuster, impulsada pel Gremi de la Fusta de Sabadell i Comarca i l’Institut Escola Industrial. La proposta tenia com a objectiu acostar els nens i nenes a la fusta i als seus processos, des del bosc, passant per la fàbrica i fins arribar als mobles i eines que tots utilitzem cada dia. Tot plegat a partir d’una metodologia d’aprenentatge i servei, amb la qual alumnes de formació professional de l’Escola Industrial hi han col·laborat transmetent als infants aprenentatges vivencials sobre una formació i una professió que ells mateixos estan aprenent.

Alumnes de cinquè de primària de l’Escola Sant Julià han participat en l’activitat La fusta i les noves tecnologies aplicades a l’ofici de fuster, impulsada pel Gremi de la Fusta de Sabadell i Comarca i l’Institut Escola Industrial. La proposta tenia com a objectiu acostar els nens i nenes a la fusta i als seus processos, des del bosc, passant per la fàbrica i fins arribar als mobles i eines que tots utilitzem cada dia. Tot plegat a partir d’una metodologia d’aprenentatge i servei, amb la qual alumnes de formació professional de l’Escola Industrial hi han col·laborat transmetent als infants aprenentatges vivencials sobre una formació i una professió que ells mateixos estan aprenent.

L’activitat, que forma part del Ciutat i Escola i s’ha emmarcat dins la Setmana de la Fusta de Catalunya, va preveure dues sessions a l’Escola Industrial, una per a cada grup classe.

En aquest sentit, cada sessió constava de diverses accions per tal que l'alumnat conegués el món de la fusta i la professió de fuster i construís un joc de dòmino que després s’emportarien a la seva escola. L’activitat ha incidit en l’ús de les noves tecnologies per a una professió que molts cops tenim associada a una manera de fer exclusivament artesana. Així mateix, la proposta ha fomentat la col·laboració i treball en equip per a l’assoliment d’un objectiu.