PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Mares i pares reflexionen en una trobada sobre el canvi del model educatiu i el paper de l’escola dins aquesta transformació

Dins el procés de canvi de model educatiu i del camí d’innovació pedagògica que han iniciat els centres educatius cap a l’horitzó del que s’anomena l’escola avançada, les famílies constitueixen una peça clau per assolir amb èxit aquesta transformació. Partint d’aquesta premissa, a l’entorn d’una quarantena de mares i pares -- majoritàriament de centres que formen part de la Xarxa Local Escola Nova 21 de Sabadell i entorns -- van prendre part fa pocs dies a la sessió Què està passant a l’Escola? Canvis a l’escola dels meus fills i filles.

Dins el procés de canvi de model educatiu i del camí d’innovació pedagògica que han iniciat els centres educatius cap a l’horitzó del que s’anomena l’escola avançada, les famílies constitueixen una peça clau per assolir amb èxit aquesta transformació. Partint d’aquesta premissa, a l’entorn d’una quarantena de mares i pares -- majoritàriament de centres que formen part de la Xarxa Local Escola Nova 21 de Sabadell i entorns -- van prendre part fa pocs dies a la sessió Què està passant a l’Escola? Canvis a l’escola dels meus fills i filles.

La trobada, organitzada per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament, volia donar a conèixer a les famílies què significa i comporta el canvi de model educatiu --i el paper que hi juguen les escoles--, així com reforçar la seva participació en la reflexió col·lectiva que ha d’acompanyar tot el procés. La sessió va comptar amb la presència del diputat delegat d’Educació a la Diputació de Barcelona, Rafael Homet.

L’aliança Escola Nova 21 proposa una transformació del sistema educatiu i impulsa el treball conjunt entre centres, comunitat educativa, administracions públiques, entitats, universitats i institucions per anar cap a un model d’escola que pugui replantejar la seva pràctica educativa quotidiana  i  respondre als reptes de la societat actual. Així, parlar d’escola avançada possibilita molts models i projectes diferents, però que tenen en comú aquests eixos interconnectats: un propòsit educatiu que garanteixi el desenvolupament de competències per a la vida; unes pràctiques d’aprenentatge basades en el coneixement existent sobre com les persones poden aprendre realment, i uns sistemes d’avaluació i d’organització que estiguin sempre al servei de l'aprenentatge.

En aquest marc, l’Escola Nova 21 s’estructura en 25 centres impulsors i 481 centres agrupats en 60 xarxes locals, entre les quals figura la Xarxa EN21 del Vallès Occidental Nord, amb 9 centres educatius de Sabadell i municipis de l’entorn, que els propis participants van batejar com Xarxa Badabadocs.

La sessió de debat amb pares i mares, que es va portar a terme al Casal Pere Quart, tenia precisament com a objectiu posar en valor la transformació educativa i alhora identificar pors, inquietuds o expectatives positives que aquesta genera en les famílies, com també  donar-los a conèixer els possibles canvis de metodologia o organitzatius que viuen les escoles que integren l’Escola Nova 21.

Els 9 centres educatius que formen part de la Xarxa EN 21 Badabadocs són les escoles Nostra Llar, Ribatallada, l’Agrupació Pedagògica Sant Nicolau, l’Escola Pia, l’Institut Arraona i l’Escola Taller Xalest de Sabadell; i les escoles El Sol i la Lluna de Castellar del Vallès; Josep Gras de Sant Llorenç Savall i Can Sorts de Sentmenat. Així mateix, l'Ajuntament de Sabadell i l’Ajuntament de Castellar del Vallès, fent-se partícips de la necessitat de continuar reflexionant i innovant, s’han integrat al projecte assumint la funció dinamitzadora de la Xarxa.