PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Associació Col·lectiu Pere Quart

Localització i contacte

plànol Afegeix al mobil

Com arribar-hi?

  • Autobusos urbans (TUS)
      Parades properes:

      Feiners

    • Dr. Robert : L1,L2,L3,L4,L5,L15,L44,L55
    • Les Valls : L4,L5,L7,L10,L12,L44,L55
    • Manresa : L1,L2,L3,L4,L5,L15,L44,L55
    • República : L1,L2,L3,L4,L5,L11,L15,L44,L55,L80
    • Sant Joan : L1,L2,L3,L4,L5,L12,L15,L44,L55
    • Tres Creus : L4,L5,L11,L12,L15,L44,L55,L80

      Dissabtes

    • Les Valls : L4,L5,L12,L55
    • Sant Joan : L1,L2,L3,L4,L5,L12,L55
    • Tres Creus : L1,L2,L3,L4,L5,L12,L55

      Festius

    • Sant Joan : F4,F5
    • Tres Creus : F4,F5

Més informació

El Col·lectiu Pere Quart (CPQ) neix de la preocupació i les inquietuds d’un grup de professors de secundària per la residualització de la literatura i dels coneixements humanístics a les aules i a la societat.


En el terreny estricte de l’ensenyament de la literatura catalana, ens proposem inicialment les finalitats següents:


1. Presència de la literatura catalana en els currículums d’ESO i Batxillerat, amb un espai curricular blindat. Considerem que no es té prou present que la docència de la literatura s’ha de basar en la lectura, l’escriptura i la transmissió del nostre patrimoni literari.


2. Estudiar la possibilitat que Tercer o Quart d’ESO esdevinguin un curs de literatura i assegurar que Primer de Batxillerat -d’acord amb el currículum actual- es mantingui com un curs de literatura.


3. Assolir i fixar, com a mínim, les tres hores de la matèria de llengua catalana a la prova de selectivitat, amb un valor determinant per aprovar.


4. Concretar un cànon de lectures que assegurin la transmissió de textos del a pròpia tradició i el coneixement obligat.


5. Fomentar la formació del professorat de secundària en la didàctica de la literatura i promoure nous enfocaments ens la pràctica docent de l’ensenyament de la literatura.


6. Incentivar un canvi en el format dels llibres de text, amb una atenció diferenciada per a la literatura.


7. Garantir que els estudiants de Filologia Catalana tinguin prioritat en l’accés al màster de Formació del Professorat d’ESO i Batxillerat. I que la resta hagi d’acreditar la seva competència en les nostres matèries de llengua i literatura catalanes.


8. D