Les famílies valoren amb un excel·lent el servei de les escoles bressol municipals
Les escoles bressol municipals han obtingut el curs 17-18 una nota mitjana de 9,2 sobre 10 en la valoració que d’aquests centres realitzen les famílies usuàries. La puntuació, la més elevada des que es va començar a fer l’enquesta el curs 2008-2009, confirma l’alt grau de satisfacció de mares i pares en el funcionament general d’aquests serveis. Entre els aspectes millor valorats es troben la pràctica educativa i el personal docent, on s’inscriuen les activitats proposades als infants, la tasca dels tutors/tutores i la relació dels professionals amb els infants i les famílies.
Les escoles bressol municipals han obtingut el curs 17-18 una nota mitjana de 9,2 sobre 10 en la valoració que d’aquests centres realitzen les famílies usuàries. La puntuació, la més elevada des que es va començar a fer l’enquesta el curs 2008-2009, confirma l’alt grau de satisfacció de mares i pares en el funcionament general d’aquests serveis. Entre els aspectes millor valorats es troben la pràctica educativa i el personal docent, on s’inscriuen les activitats proposades als infants, la tasca dels tutors/tutores i la relació dels professionals amb els infants i les famílies.
El qüestionari, de caràcter anònim, corresponent al curs 17-18, l’han contestat 685 famílies, un 65,05% del total, registrant així també una de les taxes més elevades de participació en l’històric de l’estudi. L’any 2008-2009, els centres municipals van obtenir una puntuació global de 8,3. Valoració que ha anat augmentant fins situar-se en un 8,8 el curs 14-15. Des de llavors, va pujar al 8,9 els dos cursos següents, fins arribar al 9,2 el curs 17-18.
L’anàlisi realitzat inclou diferents camps d’estudi, dividits en cinc grans ítems: aspectes relacionats amb la gestió i organització de l’escola i atenció a l’usuari; espais del centre i materials; servei de menjador; pràctica educativa i personal docent i aspectes referits a l’ambient escolar i la participació de les famílies. També un apartat de valoració global i dos espais on, al marge dels ítems anteriors de resposta tancada, les famílies tenen l’opció de referir-se de manera oberta als aspectes valorats més positivament, així com aquells factors en què caldria avançar o millorar. D’aquesta manera, es volen copsar les inquietuds de les famílies i amb elles elaborar propostes de millora continuada a les escoles bressol municipals.