PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Notícies sobre voluntariat:

Gabriel Fernàndez: “La reestructuració dels serveis socials municipals ens ha de permetre abordar millor l’emergència social, avançant-nos a les situacions i sent més proactius”

Després del succeït a Can Puiggener al juliol, el tinent d’alcalde demana que les famílies de la ciutat amb una situació irregular en els subministraments...

Després del succeït a Can Puiggener al juliol, el tinent d’alcalde demana que les famílies de la ciutat amb una situació irregular en els subministraments energètics i en canpuigsituació de vulnerabilitat s’adrecin a Serveis Socials per abordar la problemàtica quant abans

 

Després que el 22 de juliol, es tallés el subministrament elèctric a una seixantena de domicilis de Can Puiggener que obtenien corrent de manera irregular, el govern municipal ha impulsat diferents accions per donar resposta a aquells ciutadans i ciutadanes que van quedar en situació vulnerable. Davant aquesta circumstància i altres relacionades amb l’emergència social, el tinent d’alcalde d’Acció Social i Drets Civils, Gabriel Fernàndez, ha anunciat avui que “el govern està treballant en la reestructuració dels serveis socials municipals, separant el que és l’atenció que dia a dia donen els serveis socials bàsics del que són els mecanismes i accions que ens permetran preparar-nos millor per abordar una situació d’emergència”.

 

Fernàndez ha explicat que davant el tall de subministrament del juliol, el govern va actuar des d’un primer moment i ha volgut agrair “la tasca portada a terme pels professionals dels serveis socials municipals. Alhora, però, --ha dit-- hem après que segurament com a Ajuntament podríem estar millor preparats per abordar aquest tipus de situacions”.

 

En aquesta línia, el tinent d’alcalde ha comentat que el govern treballa en un pla en el qual, comptant amb la participació de l’equip de serveis socials, les entitats de l’àmbit i les formacions polítiques, es pugui plantejar una estratègia a 10 anys vista, amb horitzó al 2025. “Això suposarà un canvi en l’enfocament dels serveis socials”, ha dit.

 

Així mateix, cal tenir en compte que aquest estiu el Parlament de Catalunya ha aprovat una llei contra la pobresa energètica i l’exclusió residencial, que, segons ha valorat Gabriel Fernàndez, “ens dóna noves oportunitats i planteja nous reptes per adaptar-nos a la normativa i atendre millor a qui ho necessita. El govern té la ferma voluntat de contribuir al desplegament d’aquest marc legal”.

 

Sobre les situacions directament relacionades amb els subministraments energètics i arran del succeït a Can Puiggener, el tinent d’alcalde ha fet una crida perquè totes aquelles famílies de la ciutat en situació de vulnerabilitat i que tinguin una situació irregular pel que fa a aquests subministraments, s’adrecin als Serveis Socials municipals per ser ateses i poder abordar la problemàtica l’abans possible. D’aquesta manera, es podrà actuar de manera proactiva i evitar que les situacions esdevinguin encara més greus.

 

30 famílies ateses a Can Puiggener

 

Dels 60 habitatges que van quedar sense llum el 22 de juliol, unes 30 famílies van demanar el suport dels serveis socials municipals (pel que es refereix als altres 30 casos, en alguns es va restablir el servei de manera immediata en tractar-se d’un error de la companyia i altres no han requerit seguiment o suport).

 

Dels 30 casos en els quals sí s’ha intervingut, 14 s’han resolt satisfactòriament amb la regularització i alta del subministrament elèctric. En aquests 14 casos, per tal de materialitzar tots els passos necessaris per normalitzar la situació (cèdules d’habitabilitat i altres documentacions, arranjaments als habitatges per poder donar d’alta el servei, etc.), l’Ajuntament ha fet, a través dels Serveis Socials, una aportació econòmica total de 14.000 €. A més dels 14, altres 10 estan en procés de resolució (5 tenen la instal·lació i la documentació en regla i resten a l’espera de connexió i altres 5 estan en procés de tràmits). Per últim, altres 6 eren habitatges ocupats en els quals es va recomanar i oferir suport a les famílies per regularitzar la situació d’estada a l’habitatge i poder, d’aquesta manera, facilitar el restabliment dels subministraments energètics.

 

Cal destacar, així mateix, que el govern s’ha reunit en diverses ocasions amb Endesa Distribución Eléctrica per avançar en la resolució de la situació i amb la voluntat d’establir un protocol que impliqui una acció coordinada, que permeti evitar situacions no desitjades i garanteixi la protecció dels més vulnerables.

 

Gabriel Fernàndez ha explicat avui que, des d’un primer moment, el govern va traslladar a la companyia distribuïdora el desacord amb el procediment de tall portat a terme, sense coneixement previ per part de l’Ajuntament. Així mateix ha informat que s’està treballant per establir mecanismes de col·laboració i coordinació. “Volem coordinar-nos amb Endesa Distribucion de manera que puguem tenir un protocol d’actuació a tota la ciutat. Hi estem treballant”, ha dit. “Un cop haguem pogut enllestir l’acord amb la distribuïdora començarem a treballar amb les comercialitzadores”, ha afegit.

 

Aquest protocol s’elaborarà tenint en compte altres experiències en municipis com Girona, que han viscut situacions similars. Representants municipals de Sabadell ja han contactat amb l’Ajuntament de Girona per conèixer l’actuació d’aquest municipi i les característiques del conveni que aquesta ciutat va plantejar a la companyia de serveis.