PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

El conflicte al Sàhara. I tu, què en saps?

A qui s'adreça:
Alumnes d'ESO i batxillerat.

Descripció:
Taller socioeducatiu de sensibilització, conscienciació i reflexió que treballa la cooperació des de la perspectiva no-assistencial, per donar a conèixer els orígens, el desenvolupament i l'actualitat del conflicte al Sàhara. 
Dues persones professionals de l’entitat dinamitzen la sessió des de dues vessants; d'una banda, la pròpia experiència en participar de manera activa en les diferents accions que l’entitat desenvolupa en pro de cooperació amb la causa i, d’altra banda, des de la vessant informativa i reflexiva a través d’un seguit de materials que ajuden a generar espais de debat i a desenvolupar l’esperit crític de l’alumnat.
 

Taller d’Art Cultura i Creació treballa en pro del desenvolupament de les persones joves en tota la seva totalitat. És per això que el taller en qüestió s’ha orientat des d’una perspectiva dinàmica i reflexiva a través de la qual els i les participants puguin treballar l’empatia envers el poble sahrauí i la seva realitat. A l’hora, com a persones joves, els i les participants es troben en un moment en el què poden aportar interessants perspectives, comentaris i debats que podran enriquir el propi taller. 

És per tot això que la sessió s’estructura de la següent manera: es comença el taller fent una dinàmica que ajuda als alumnes a conèixer i entendre el desenvolupament del conflicte, posant èmfasi als esdeveniments històrics més rellevants que han originat i prolongat el conflicte. Aquesta primera part del taller, pretén situar als i les participants amb el context del propi conflicte. Durant aquesta primera part, es posarà èmfasi en la llarga durada del conflicte. És un conflicte força desconegut, motiu pel qual donem importància a situar als i les participants en el context. 

Seguidament, es continua la sessió amb un aprofundiment a les accions que els i les joves i la ciutadania podem emprendre envers el conflicte del Sàhara a través d’una bateria de preguntes.

Fugint de la perspectiva assistencial, plantegem espais de debat i reflexió, a través de dinàmiques simbòliques, per acompanyar l'alumnat a conèixer una realitat llunyana i propera, al mateix temps. L’objectiu principal és poder fomentar la consciència dels i les participants i, de quina manera les nostres accions i no-accions, poden repercutir en els escenaris internacionals.


Objectius:
- Donar a conèixer el transcurs i història del conflicte al Sàhara.
- Treballar amb fonts d’informació verídiques que acostin una mirada de-colonial al conflicte.
- Abordar el concepte de cooperació com una relació horitzontal, on hi predomini la col·laboració mútua i el foment de l’autoconeixement i reflexió. Com les habilitats pròpies, poden aportar i sumar en termes de cooperació.

Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
- Competència en consciència i expressió culturals
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: d'octubre 2024 a febrer 2025
Durada: 1 hora
Nombre d'alumnes: 1 grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu 
Cost: gratuït
 
Inscripció:   
 
Informació:
Taller d'Art, Cultura i Creació
Persona de contacte: Víctor Rojano
Correu electrònic: victor.rojano@taccbcn.com
 
Organització:
Taller d'Art, Cultura i Creació
 

Imprimeix Correu electrònic