PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

La Junta de Govern dona llum verda al projecte del futur passeig de Can Feu-Gràcia

S’aprova inicialment destinar 4,3 milions d’euros per a la creació d’un nou connector verd a la superfície sorgida del soterrament dels Ferrocarrils La Junta de Govern dona llum verda al projecte del futur passeig de Can Feu-Gràcia

El projecte, que propiciarà la creació d’un connector verd entre el bosc de Can Feu i el centre de la ciutat, preveu un nou espai sostenible entre el carrer de Sobarber i el passeig de Can Feu i des del carrer d’Enginyer Playà fins al carrer de Fraser Lawton. L’objectiu és urbanitzar un parc lineal amb elements arquitectònics i paisatgístics comuns que contribueixin a la millora ambiental de la ciutat.

La proposta contempla fer d’aquest nou passeig un espai on s’eviti l’efecte d’illa de calor gràcies a la plantació d’arbres de grans dimensions allà on ho permeti el túnel per on discorren les vies del tren. A més d’aquest compromís amb la sostenibilitat, es planteja una important millora urbana. En aquest sentit, el futur passeig tindrà un recorregut central, en sentit longitudinal des de la Rambla d’Ibèria fins al passeig de Can Feu, amb petites zones d’estada, jocs i activitats.

Tindrà un paviment continu que s’anirà adaptant a la vegetació que s’hi plantarà creant un recorregut per tot passeig. La llargada del parc permetrà la creació de diferents àrees destinades a usos específics com ara fonts, bancs o aparells d’activitat física.

L’aposta per a la mobilitat sostenible és un altre dels criteris aplicats al projecte. Per aquest motiu, les franges laterals per on circulen els vehicles es convertiran en zones de prioritat per als vianants i vehicles de mobilitat personal. S’hi restringirà la circulació al veïnat i als serveis de càrrega i descàrrega a la vegada que es garantirà l’accés als habitatges.

Plaça central

A l’espai central del passeig es crearà una plaça oberta que permetrà la celebració d’activitats col·lectives a més d’una àrea de jocs infantil. La part més propera als habitatges comptarà amb un passeig amb zones d’estada. Aquesta part quedarà aïllada dels carrers contigus per dues franges de vegetació.

La que limita amb el carrer de l’Enginyer Playà concentrarà més vegetació, la qual cosa afavorirà la creació d’un gran espai d’ombra. La franja que separa del carrer Fraser Lawton, a més de vegetació disposarà d’un sistema per a la recollida d’aigües de pluja mitjançant rases drenants i petits jardins de pluja per retenir i filtrar l’aigua.

Finalment, hi haurà un tram connectat amb el sector Planetes i una àrea d’accés al Bosc de Can Deu que comptarà amb una major amplada. En aquest punt es concentraran els jocs infantils i els aparells per a la pràctica de l’esport. D’aquesta manera, s’assentaran les bases per accedir al futur Parc del Bosc de Can Feu.

Plantaran 250 arbres

La vegetació cobrarà protagonisme en el futur passeig, ja que més del 40 per cent de la superfície està destinada a la plantació d’arbres i plantes. Per millorar el seu arrelament els parterres tindran petites elevacions que afavorir el seu desenvolupament. També s’han dissenyat petites depressions en els jardins de pluja.

La previsió inicial és plantar 250 arbres de diferents dimensions que propiciïn la creació de refugis climàtics al llarg del parc. A aquests s’hi afegiran arbustos i plantes de diferents espècies.

Sostenibilitat i eficiència energètica

El projecte preveu recollir l’aigua mitjançant la implantació de Sistemes Urbans de Drenatge Sostenible (SUDS), que eviten episodis d’inundació, alhora que permeten millorar la qualitat de l’aigua recollida i afavorir la infiltració o la reutilització. Aquests sistemes creen espais verds, que afavoreixen la qualitat ambiental i augmenten la biodiversitat.

Tots els sistemes d’il·luminació seran d’alta eficiència energètica. I pel que fa al mobiliari i als paviments els materials utilitzats en la seva fabricació seran de baix impacte ambiental, fàcil manteniment i reciclable.