Col·laboració entre l’Escola Illa i Grandalla per millorar els elements comunicatius de l’entitat
Avui, dimecres 18 de gener, s’ha fet el lliurament de premis del concurs sorgit arran de la col·laboració entre l’Escola Illa i Grandalla i que ha tingut com a objectiu millorar la comunicació gràfica de l’entitat, tant la comunicació en línia com a través d’altres suports. Gràcies a aquesta col·laboració s’han pogut proposar diferents canvis als elements comunicatius actuals de Grandalla, com també aportar noves propostes.
El projecte s’ha vehiculat per mitjà d’un concurs restringit per a estudiants de 2n curs del Cicle Formatiu de Gràfica Publicitària de l’Illa, dins del mòdul de Teoria de Publicitat i Màrqueting. El certamen va donar el tret de sortida el 16 de novembre, quan el director de Grandalla, Pau Vilaseca, va presentar la proposta als alumnes per tal de donar a conèixer l’objectiu, el funcionament i els valors de l’entitat. A partir d’aquest moment l’alumnat va treballar diversos projectes en grups reduïts, fent un estudi de recerca i anàlisi de l’estratègia comunicativa actual, com també d’entitats similars, per després treballar les necessitats comunicatives de Grandalla, els mitjans, els suports i els costos i poder plantejar, així, nous elements comunicatius. El redisseny ha partit del logotip fins a arribar a les diverses aplicacions gràfiques impreses com cartells, tríptics, flyers..., i a les aplicacions digitals com ara la web i les xarxes socials.
Un cop finalitzada la fase creativa, els alumnes van fer la presentació de les seves propostes. Les guanyadores han estat Sara Domingo, Carla Santaulària i Laia Barbero.
Aquesta col·laboració tranversal es valora molt positivament tant per part de Grandalla com per part de l’Escola Illa, ja que permet que l’alumnat pugui fer un encàrrec real a l’aula, fomenta la cooperació amb entitats sense ànim de lucre i alhora fa possible que entitats amb menys recursos puguin accedir a idees innovadores adaptades a les seves necessitats.