PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

El Ple Municipal aprova les retribucions de regidors i càrrecs de confiança

 La proposta que ha fet el govern va ser treballada amb aportacions de tots els grups municipals

El Ple Municipal ha aprovat avui, en sessió extraordinària, diferents dictàmens relacionats amb el cartipàs municipal, com són ple20les delegacions del ple a la Junta de Govern Local, les retribucions dels regidors o els recursos destinats als grups municipals.

La proposta que el govern ha portat avui al ple va ser treballada a la darrera Junta de Portaveus, amb aportacions del tots els grups municipals. Entre d’altres, s’ha aprovat que les retribucions dels regidors de govern que no dediquin el 100% de la seva jornada a aquesta tasca serà del 75%, a mig camí entre la proposta de govern i la presentada per l’oposició. També s’ha aprovat la proposta de reduir la distància salarial entre els diferents membres del govern.

Pel que fa als càrrecs eventuals, s’ha aprovat que el nombre de places creades sigui de 4, una per cada àrea de govern, amb el compromís de poder revisar-ho si canvien les necessitats.

Pel que fa als recursos destinats als grups municipals, s’ha aprovat mantenir les indemnitzacions per assistència als plens (1.296 euros) i a les juntes de portaveus (960 euros). Com a novetat, s’incorpora l’opció de percebre les retribucions cotitzant a la seguretat social en base a una dedicació del 50% si són portaveus, o del 25% si són regidors.

En compliment del que estableix l'article 73.3 de la Llei reguladora de les Bases del Règim Local, i amb l’objectiu de promocionar l’activitat política activa dels grups municipals, es destinaran 392.280 euros anuals a les assignacions que reben els grups municipals, que consten d’un fix per grup de 2.500 euros mensuals, més un variable de 470 euros per cada regidor que tingui el grup municipal. Aquests recursos són a disposició del grup municipal per fer front a aquelles despeses que els pugui generar tot allò relacionat amb la seva activitat municipal. A més, l’Ajuntament posa a disposició de cada grup la possibilitat de tenir un assessor tècnic per al grup municipal, que serà contractat per l’ajuntament com a càrrec eventual amb una dedicació del 50%.

Plens, Juntes de Govern i comissions informatives

A partir d’ara, les sessions ordinàries del ple es faran el darrer dijous de cada mes, a les 5 de la tarda, i les Juntes de Govern Local cada dilluns a les 9.30.

També s’han aprovat les delegacions del Ple en favor de la Junta de Govern Local i la creació i composició de 4 Comissions Informatives Permanents que estaran presidides per un membre del govern. Seran les comissions de l’Àrea de Coneixement i Participació; d’Acció Social i Drets Civils; de l’Àrea d’Economia, Innovació i Serveis Centrals, i de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat.

A més, es delegarà la presidència de les comissions especials a un membre del Ple que no formi part del govern. Entre aquestes comissions n’hi ha de permanents com la Comissió Especial de Comptes o la de Contractació, i de temporals com la del ROM. També hi ha entre aquestes comissions la de nova creació de Transparència o les ja existents com la de Seguiment del Reglament de Mitjans.

Tots els acords s’han aprovat per unanimitat, excepte el punt de la determinació del nombre, característiques i retribucions del personal eventual, que ha comptat amb l’abstenció d’Unitat pel Canvi i el vot a favor de la resta dels grups municipals.