L’Ajuntament de Sabadell garanteix la custòdia dels documents oficials
L’equip de Govern de l’Ajuntament de Sabadell garanteix la custòdia dels documents oficials i la conservació de tots els expedients, complint la normativa de l’administració pública. “En qualsevol cas el Govern municipal garanteix el traspàs d’informació al grup o grups que formin el proper govern, amb total transparència i responsabilitat i amb la voluntat de la màxima col·laboració”, ha afirmat l’alcalde en funcions, Joan Carles Sánchez.
L’alcalde s’ha posat a disposició del proper govern municipal per donar tota la informació necessària per facilitar el traspàs, no només fins al 13 de juny sinó en els dies posteriors.
Davant la finalització del mandat, que suposa canvi de responsabilitats i d’espais físics, es pot produir el trasllat i eliminació de documents, però en cap cas es tracta d’expedients, sinó del tipus de documents que habitualment es destrueixen -duplicats, còpies o esborranys-, els originals dels quals estan convenientment arxivats.
D’altra banda, tots els responsables tècnics municipals coneixen el tractament que s’ha de realitzar amb els expedients per garantir la seva conservació, seguint les normes establertes. La seva professionalitat és una garantia de continuïtat del funcionament de l’Ajuntament.
El tractament del paper que genera l’Ajuntament es fa seguint els protocols de seguretat, que marca que els duplicats de la documentació amb dades personals s’han de destruir i conservar únicament els originals.
Tot i que no s’ha rebut cap tipus de prova que avali les acusacions de possible destrucció de documentació oficial, el regidor d’Espai Públic i Seguretat Ciutadana, Cristian Sánchez, s’ha reunit aquest matí amb els regidors que ho han demanat per donar totes les explicacions que han sol·licitat i visitar les instal·lacions de Can Marcet.