Sabadell rep la visita d’una delegació holandesa per conèixer el model d’atenció sociosanitària de la ciutat
Un grup de 25 planificadors i gestors del sistema de salut holandès han visitat avui Sabadell amb l’objectiu de conèixer el model d’atenció sociosanitària de la ciutat. El grup arriba convidat pel Departament de Salut de la Generalitat en una visita que els permetrà veure diversos models implantats al territori. La jornada d’avui s’ha iniciat amb una reunió al Casal Pere Quart, durant la qual l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, els ha donat la benvinguda.
Durant la seva intervenció, l’alcalde els ha presentat la ciutat, com també la situació dels Serveis Socials i els efectes que la crisi econòmica ha tingut al territori. En aquest sentit, Sánchez ha subratllat que “les prioritats per al govern de la ciutat són l’alimentació, l’habitatge, l’educació..., en definitiva, la lluita contra la pobresa i, per això, els darrers anys s’ha incrementat notablement el pressupost dels Serveis Socials. La prioritat és la cohesió, no ens podem deixar ningú enrere”.
Durant la trobada, la tinenta d’alcalde de Serveis Socials, Marta Farrés, ha presentat a la delegació holandesa el marc general del model d’integració sociosanitària implementat a Sabadell. Tot seguit Núria Albi, metgessa del CAP Concòrdia, ha presentat tres projectes exemple d'integració sociosanitària a la ciutat: Atenció integrada social i sanitària a població de risc a la zona Nord de Sabadell (Concòrdia/ Nord/Ca N' Oriac); atenció integrada al pacient crònic complex, i suport i formació de familiars de malalts d'Alzheimer.
Després de la reunió al Casal Pere Quart, els assistents han visitat el CAP Concòrdia.
El model social i de salut de Sabadell
El model d’atenció sociosanitària de Sabadell es caracteritza perquè considera la persona en la seva globalitat biològica, psicològica i social i en la idea que hi ha una relació directa entre la salut de les persones i les seves condicions socials i que tot plegat requereix una resposta integral.
És per això que els equips de Serveis Socials d’Atenció Primària es troben ubicats als Centres d’Atenció Primària (CAP), estructurant-se una única xarxa d’atenció social i sanitària. D’aquesta manera, es poden optimitzar els circuits i recursos existents, tot oferint una atenció global a l’usuari. En aquest sentit, el fet d’estar ubicats al mateix espai s’ha constituït com un tret bàsic de l’organització, que facilita molt la connexió entre professionals dels dos sectors.