PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

La Junta de Govern Local adjudica les 18 beques per aprendre anglès impulsades gràcies a l’acord entre l’Ajuntament i 8 escoles d’idiomes de Sabadell

La Junta de Govern Local ha atorgat avui les beques d’estudi d’anglès impulsades gràcies a un acord entre l’Ajuntament i 8 escoles d’idiomes de la ciutat. Seran un total de 18 beques per aprendre anglès durant dos nivells acadèmics a una d’aquestes escoles. La convocatòria ha rebut un total de 146 sol·licituds.

Les escoles d’idiomes que van signar els acords de col·laboració i que ofereixen de forma desinteressada aquestes beques són Canada Place, Clarence House, Communication, English Tuition Centre, FIAC, Fun English School, Hiberno English i International House. Les beques inclouen matrícula i mensualitats, assolint un valor total d’uns 36.000 euros.

Avui, el tinent d’alcalde de Presidència, Josep Ayuso, ha comentat que “amb aquestes beques volem afavorir que es puguin aprendre llengües al marge de la situació econòmica que es pugui tenir”. Així mateix, ha volgut “destacar i agrair la col·laboració altruista de les escoles d’idiomes” i “la necessària col·laboració i coordinació més enllà del sistema educatiu formal i reglat” per assolir objectius.

Els joves becats són estudiants de segon cicle d’ESO, batxillerat o cicles formatius- i són alumnes dels instituts Agustí Serra, Joan Oliver, Jonqueres, Miquel Crusafont, Pau Vila i Ribot i Serra i del Centre d’Estudis Ramar 2.  L’assignació dels estudiants becats a les respectives escoles d’idiomes s’ha portat a terme tenint en compte l’ordre de puntuació obtingut segons les bases de la convocatòria i considerant les preferències manifestades pel propi beneficiari.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins la voluntat municipal de fomentar les llengües estrangeres entre els infants i joves i del treball fet pel Consell Escolar Municipal de Sabadell a l’entorn, precisament, dels idiomes. Es tracta, doncs, d’un model de cooperació on les entitats de la ciutat s’impliquen directament en l’educació dels infants i joves i on preval la defensa de la igualtat d’oportunitats en un àmbit que va més enllà de l’escola.