PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Sabadell Atenció Ciutadana compleix 10 anys oferint més serveis i facilitats a la ciutadania

Entre el 2004 i el 2014 s’han realitzat prop de 6 milions de gestions

Ara fa 10 anys que es va inaugurar el nou Servei d’Atenció al Ciutadà, amb oficines als quatre punts cardinals de la ciutat i seu central al Despatx Lluch. La finalitat era convertir-se en el referent del ciutadà a l’hora de demanar qualsevol informació, consulta o gestió dels serveis que ofereix l’Ajuntament. Els canvis fets van suposar centralitzar tots els tràmits administratius en un mateix lloc amb la voluntat de facilitar la gestió a la ciutadania i, alhora, formar a un personal especialitzat en atenció al ciutadà. Per això també el servei va adquirir una nova nomenclatura com a Sabadell Atenció Ciutadana (SAC).

Al llarg d’aquests anys, al SAC s'han fet un total de 5.942.219 consultes o gestions, la majoria de les quals han estat de manera presencial, tot i que també s’ofereix servei per telèfon (010) i per Internet. Actualment, s'hi realitzen un total de 780.000 consultes o gestions l’any i el temps mitjà d'espera de les persones que es dirigeixen personalment a l'oficina és de poc més de 4 minuts.

Respecte a l’atenció ciutadana, avui, el tinent d’alcalde de Presidència, Economia i Serveis Centrals, Josep Ayuso, ha volgut “posar en valor un servei de qualitat que dóna resposta a la ciutadania en la necessitat de realitzar gestions davant la seva administració més propera, com és l’Ajuntament. Davant una dispersió de finestretes, el servei municipal va evolucionar cap a la idea de finestreta única per evitar desplaçaments i donar més facilitats”. Així mateix, Ayuso ha remarcat que el SAC “no és només nucli d’atenció pel que fa a gestions amb l’Ajuntament, sinó que també facilita la realització de tràmits amb altres administracions i organismes, gràcies als convenis signats entre aquests i l’administració municipal”.

Per la seva part, la regidora de Relacions Ciutadanes, Anna Carrasco, ha subratllat “la importància d’acostar l’administració pública als barris” assolida amb la posada en marxa de les oficines cardinals, “per tal de facilitar a la ciutadania la realització de tràmits més a prop de casa seva”. També ha remarcat la qualitat de l’atenció que ofereix el SAC “amb personal que es forma contínuament”. Així mateix, ha destacat la voluntat de continuar avançant per oferir nous serveis.

L’any 2004, el Despatx Lluch va unificar els serveis que fins llavors oferien les instal·lacions de l’OAC de Sant Roc, 11 i l’Oficina d’Atenció Tributària i Empadronament (OATE). A més, quatre oficines situades al nord, sud, est i oest de la ciutat van començar a prestar atenció als ciutadans i ciutadanes que vivien a les diferents zones per tal que no s’haguessin de desplaçar al centre. Va ser el naixement de les 5 oficines d’atenció presencial al territori: Despatx Lluch, oficina nord (Ca n’Oriac) oficina oest (Can Rull), oficina est (Torre-romeu) i oficina sud (Creu de Barberà). A més, es va integrar el servei telefònic 010, la centraleta de l’Ajuntament, així com l’atenció telemàtica mitjançant www.sabadell.cat.

En aquests 10 anys, entre les 5 oficines i el 010, s’han atès 3.308.416 persones. Molt destacable és l’ús de les oficines cardinals que, si bé al 2005 van gestionar 35.500 consultes, actualment arriben fins a les 120.000, en el seu conjunt.

Per tal de commemorar aquests 10 anys, s’han editat uns cartells que s’ubicaran a les Oficines del SAC i també uns punts de llibre, amb informació sobre el conjunt d’oficines, que es distribuiran entre els usuaris i usuàries.

Objectiu principal: la millora contínua

Al llarg d’aquests anys s’han anat fent diferents millores:

-         Integrant diferents serveis i incrementant els tràmits, tot fent que un 80% es resolguin al moment.

-         Millorant les instal·lacions, fent-les més funcionals i còmodes (oficina nord, oficina sud) i a la vegada s’ha anat redistribuint el personal en funció de la demanda.

-         Reformant la primera planta del Despatx Lluch per integrar les atencions de serveis especialitzats.

-         Incorporant el servei de cita prèvia per donar dia i hora amb diferents serveis. (OMIC, Educació, Ofideute...)

-         Signant convenis amb diferents administracions per gestionar els seus tràmits evitant desplaçaments als ciutadans. Ex:. Gerència del Cadastre,  Agència Catalana de Certificació, Trànsit...

-         Incrementat els horaris d’atenció a les oficines cardinals, donant així un marge més ampli d’acord amb les necessitats i demandes dels ciutadans.

-         Fent formació continuada al personal d’atenció perquè puguin donar una atenció de qualitat.

-         Creant una Carta de Serveis i adquirint un compromís públicament amb la ciutadania.

-         Fent millores tecnològiques fent més fàcil i àgil  l’accés a la informació.

Amb tot, any rere any, el SAC ha consolidat la voluntat d’oferir un servei integral d’atenció presencial, telefònica i telemàtica per facilitar als ciutadans i ciutadanes la gestió i els tràmits amb l’administració local.