L’Institut Castellarnau afronta aquest 2014 la dotzena participació consecutiva a les 24 hores motociclistes del Circuit de Catalunya
Un any més, l'Institut Castellarnau prendrà part a les 24 hores de Catalunya de Motociclisme. Aquesta serà la dotzena participació consecutiva del centre educatiu sabadellenc a la prova, que es portarà a terme al Circuit de Catalunya del 4 al 6 de juliol. Una competició internacional que, per a l'Institut, s’ha consolidat com un projecte per integrar les diferents branques de formació professional que s’imparteixen al centre. A la iniciativa prenen part enguany més de 60 alumnes, una quinzena de professors i una vintena d’empreses i entitats de Sabadell i comarca, que hi donen suport. El projecte compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell. Al llarg de les 11 edicions anteriors, la iniciativa ha desplaçat al circuit uns 700 alumnes, cadascun amb una responsabilitat concreta dins l’equip.
Ahir, durant la presentació de la participació de l’Institut Castellarnau a la prova, el tinent d’alcalde i regidor d’Esports, Josep Ayuso, va ressaltar la importància de totes i cadascuna de les persones que, des de les seves diferents tasques, fan possible materialitzar cada any aquest projecte. “Tots sou fonamentals, ho sou abans i també durant el desenvolupament de la cursa. I és aquest fet el que li dóna un valor especial a aquesta activitat”, va dir.
El director de l’Institut, Tomàs Maeso, va destacar la vinculació del projecte amb el conjunt de la ciutat i del món de l’empresa. “Estem en el camí de difusió de la formació i, en aquest marc, és necessari que les empreses col·laborin”, va dir agraint el suport rebut. Així mateix va reconèixer la tasca del professorat, dels alumnes i de tots aquells que fan possible aquesta participació.
El coordinador de l’equip, Julián Rodríguez, va destacar que el projecte ha estat “un treball de formigueta. Vam començar poc a poc i hem anat creixent” i va donar les gràcies al conjunt de l’equip, als pilots i les entitats, institucions i empreses col·laboradores.
La previsió de participació a les 24 hores de Catalunya de motociclisme és similar a la d’anteriors edicions. Així, tot i no estar tancat el període d'inscripció -finalitza el 25 de juny- es calcula que a la prova prendran part més de cinquanta equips. Pel que fa a l'IES Castellarnau, en aquesta edició es renova l'acord amb Kawasaki i es tornarà a competir amb una Kawasaki ZX10 de l'any 2011, una moto de darrera generació, amb unes prestacions idònies per a les proves de resistència.
Aquest 2014 l'equip de l’Institut Castellarnau intentarà reeditar l'èxit de l'edició anterior –recordem que va ser segons a la categoria de superbikes i segons a la categoria nacional. Val a dir que els bons resultats obtinguts en els tests que s'han fet a Alcarràs i a Montmeló com a preparació per la cursa fan ser optimistes per a repetir o millorar aquests resultats.
La marca de l'escuderia serà l'imagotip que els alumnes de l'Escola Illa van dissenyar l'any passat per la imatge i difusió de l'equip.
Integrar les famílies professionals i educar en valors
L’objectiu de participar a les 24 hores del circuit de Montmeló és la d’integrar en un sol projecte la totalitat de les famílies professionals de l'Institut i, alhora, promoure l’educació en els valors esportius i de solidaritat. A l'Institut s’imparteixen ensenyaments de quatre famílies professionals.
Així, la família de Manteniment de Vehicles s’encarrega de la preparació mecànica de la motocicleta i porta a terme l’assistència del vehicle en cursa. La d’Electrònica instal·la i ajusta l’equip de Telemetria per a la posada a punt de la motocicleta i la depuració de la conducció dels pilots. També garanteix la comunicació entre els diferents membres de l’equip, amb un sistema de ràdio-transmissió i amb els pilots al seu pas per línia de meta, amb sistemes de cronometratge de dia i de nit.
La família de Sanitat està al càrrec de la preparació física de l’equip. En aquest àmbit, s’ha elaborat una dieta i un programa de fisioteràpia específic tant per als pilots com per a la resta de components de l’equip. També aquesta branca d’estudis realitza un control de les constants vitals de pilots i mecànics per tal de fer un estudi posterior del desgast físic que suposa aquest tipus de prova. Finalment, la família d’Edificació i Obra Civil realitza la distribució del Box de competició i de l’àrea "hospitality", de manera que resulti funcional i el més eficaç possible.
Cal recordar, a més, que en l’edició de 2004 un grup d’alumnes va proposar que el projecte s’adherís a la campanya del 0,7%. Des de llavors, s’ha donat el 0,7% del pressupost a diferents ONG.