Al polígon de Can Roqueta de Sabadell les empreses disposen d’un equipament municipal únic en el territori per implantar la seva activitat
Les sol·licituds per llogar les naus, despatxos i espais polivalents del nou Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta s’han d’adreçar a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i Autònom/a
El nou Centre d’Empreses Industrials de Can Roqueta (avinguda de Can Bordoll, 119) es posa a disposició de les empreses. Ubicat a la parcel·la de més de 12.600 m2 delimitada pels carrers de Ca n’Alzina i Can Fadó, avinguda de Can Bordoll i avinguda de Can Roqueta, aquest nou espai neix amb doble objectiu: d’una banda, dinamitzar el polígon de Can Roqueta actuant com a centre integral de serveis a les empreses industrials de la zona. De fet, el centre pretén reforçar la imatge de polígon avançat en el territori, amb capacitat per oferir un conjunt de recursos a les empreses del polígon per poder desenvolupar jornades tècniques, demostracions de productes o espais d’atenció a clients. D’altra banda, el centre contribuirà a la implantació de petites empreses de nova creació, empreses en procés de consolidació i empreses consolidades, oferint espais de lloguer en condicions preferents i serveis complementaris d’assistència i assessorament tècnic.
Tal i com ha comentat avui l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, “precisament perquè s’ha aprofitat moments econòmics molt diferents als d’ara, avui tenim elements estratègics de futur com aquest”. Així mateix, ha destacat que l’atur ha baixat “però també augmenta la precarietat”. L’alcalde ha subratllat que “tenim elements prou solvents tant pel que fa a la formació, l’ocupació i la consolidació d’empreses” i ha posat com exemple la Fàbrica Molins. Això és així “perquè aquest Ajuntament ha pres decisions al llarg dels anys en clau estratègica”, ha afirmat.
Josep Ayuso, tinent d'alcalde de l'Àrea de Presidència, Economia i Serveis Centrals, ha comentat que “es tracta d’un centre d’empreses que dinamitza l’àmbit de Can Roqueta” i ha destacat que “la nostra societat té una necessitat de reindustrialització. Afavorir l’ocupació és la nostra principal preocupació i aquesta és precisament una de les línies estratègiques del Govern de la ciutat”.
Finalment, Lluís Monge, regidor de Promoció Econòmica, ha explicat que “en aquesta situació de crisi els ajuntaments tenen un paper petit, però no és el cas del nostre, que ha fet una aposta clara des de fa anys pel que fa a la formació per accedir a llocs de treball i també oferint espais perquè les persones emprenedores tinguin totes les facilitats, siguin quines siguin les seves necessitats i serveis”.
El Centre d’Empreses Industrials es converteix en equipament municipal únic en el territori per les seves dimensions, prestacions i funcionalitat. A més, un altre reclam d’aquest centre és el seu emplaçament estratègic, en el cor del polígon situat a l’altra banda del riu Ripoll. Aquest equipament està dissenyat per respondre especialment les dificultats de les empreses industrials de menor dimensió per trobar espais adequats a les seves activitats. De fet, diferents empreses vinculades a la producció de maquinària d’alimentació, projectes energètics o cosmètica industrial ja s’han interessat per les condicions d’aquest centre. Durant la propera setmana es visitarà l’espai amb diferents empreses, indústries i gremis.
Lloguer de naus i despatxos
En concret, l’equipament permet en aquests moments llogar 15 naus industrials de prop de 200 m2 de planta amb 50 m2 d’altell. A més, ja estan a disposició de les persones interessades 4 espais d’incubació d’entre 25-50 m2 per a projectes universitaris o projectes de recerca com a pas previ a la creació d’una empresa. A banda d’aquests espais, el nou centre comptarà properament també amb la posada en marxa del Viver d’Empreses a la primera planta, amb més d’una vintena de despatxos per a la micro i petita empresa, que també es posarà a disposició de qui estigui interessat en ubicar la seva seu a Can Roqueta.
Els contractes d’arrendament de les naus industrials es fixaran per un termini d’entre un any i cinc d’entrada en funció del tipus d’indústria i la inversió que hagin d’assumir per ubicar-se a l’espai.
Alhora, les empreses residents tenen a la seva disposició la resta d’espais que inclou l’edifici, com ara sales de formació o de reunions i poden fer ús d’altres serveis centralitzats com de manteniment i neteja de les zones comunes, d’una recepció de correspondència en horari d’atenció al públic o d’accés a Internet a través de Wi-Fi, entre d’altres serveis.
Domiciliació comercial
El Centre d’Empreses Industrial ofereix també a totes les empreses, professionals i autònoms més serveis, més enllà del lloguer de les seves naus i despatxos d’ús privat. Es tracta del servei de domiciliació comercial per a qui vulgui gaudir dels serveis del Centre sense necessitat de disposar d'espai físic exclusiu. Aquest servei està plantejat principalment per a persones emprenedores que, per la tipologia de la seva activitat, no necessiten una seu o despatx permanent o, d'altra banda, la seva activitat s'ubica fora del Centre.
La contractació inclou el dret a establir el domicili comercial de l’empresa al Centre de Promoció Empresarial, fer servir la seva adreça postal en el paper imprès de l’empresa (factures, targetes de visita, etc.), rebre correspondència i petita paqueteria o la recepció de fax al número del Centre de Promoció Empresarial. A més, les persones que contractin la domiciliació comercial del seu negoci podran beneficiar-se d’una tarifa preferent d’alguns altres serveis complementaris.
Espai obert
En paral·lel el Centre de Promoció Empresarial també s’obre a les entitats i empreses que desitgin llogar algun dels espais de formació i reunió per desenvolupar les seves activitats. El centre està obert actualment a l’entrada de sol·licituds per llogar les seves sales de reunions d’entre 18-26 m2, sales de formació entre 50-85 m2, sales polivalents d’entre 85 i 155m2, per a actes de mitjà format, a més d’ un espai d’exposicions i demostracions d’empreses.
Suport empresarial
Per últim, el centre disposa d’espais per dispensar el suport administratiu i tècnic necessari encaminat a enfortir les competències de les empreses i els emprenedors. A més es preveu desenvolupar des del Vapor Llonch activitats formatives que s’oferiran tant a les empreses ubicades a l’equipament com a empreses de la resta del territori. En aquests espais també es duran a terme activitats de foment de xarxa empresarial, serveis de monitorització i tutela a les empreses, dins dels quals s’inclouen aquells serveis personalitzats per a cadascuna de les empreses o persones emprenedores.
Més informació
Per a més informació sobre aquest espai o el procediment requerit per accedir al servei d’arrendaments o bé dels serveis complementaris, les persones interessades s’han d’adreçar a l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom/a, situada al Vapor Llonch, ctra. de Barcelona, 208 bis, o per telèfon al 93 745 31 61, així com per correu electrònic a: sbdempresa@ajsabadell.cat.