PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Recepció als alumnes emprenedors de l’Escola Can Llong

75 escolars crearan tres cooperatives en el marc d’un projecte pilot per fomentar l’aprenentatge de valors vinculats a l’empresa

El tinent d’alcalde de Presidència, Promoció Econòmica i Serveis Centrals i regidor d’Educació, Ramon Burgués, ha rebut aquest matí un grup d’alumnes de l’Escola Can Llong, que estan participant en el programa de Cultura Emprenedora. Els alumnes han explicat als representants municipals les tres cooperatives que estan posant en marxa amb el suport de l’Ajuntament.

Tal com ha comentat el regidor d’Educació en la recepció d’aquest matí: “L’emprenedoria té a veure amb el fet de prendre i emprendre decisions, d’organitzar treballs, i la vida està feta de prendre decisions i de començar coses. A l’escola podeu aprendre matèries tangibles com les matemàtiques i invisibles com l’emprenedoria”. Burgués també ha volgut agrair a l’Escola Can Llong que hagi acceptat aquest projecte i la vinculació d’Educació, Vapor Llonch, Escola Illa i la Diputació per fer-ho possible.

Per la seva banda, la directora de l’Escola Can Llong, Ascensión Muñoz, ha volgut agrair “a la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament que proposés al centre estudiar la cultura emprenedora i hem comprovat que és un projecte enriquidor, que dota els alumnes d’autonomia i de moltes altres habilitats”.

El programa està impulsat per la Diputació de Barcelona i es desenvolupa a la ciutat amb la col·laboració i el suport de les regidories d’Educació i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sabadell. L’objectiu és fomentar la cultura emprenedora i els seus beneficis en la vida quotidiana i professional de l’alumnat. També es pretén reforçar els valors, els hàbits i les capacitats claus vinculades a l’emprenedoria, com la creativitat o la innovació o estimular l’autonomia dels nens i nenes

Aquesta iniciativa educativa, adreçada a l’alumnat del cicle superior d’educació primària, s’ha implantat com a experiència pilot aquest curs acadèmic a Sabadell a l’Escola Can Llong. L’interès és poder ampliar el nombre d’escoles participants en aquest projecte en propers cursos acadèmics.

Enguany, l’Escola Can Llong està desenvolupant aquest projecte en tres grups de cinquè de primària. En total hi participen 75 alumnes. Durant el projecte, cada grup classe ha de constituir una cooperativa com una fórmula empresarial de gestió democràtica i participativa que permet reforçar en els alumnes la vessant de responsabilitat social.

L’alumnat treballa aquest projecte cada setmana durant el curs escolar. Per poder tirar endavant la cooperativa, primer han de definir el producte que volen comercialitzar i, per tant, han de treballar elements previs com prototips, imatge, el logotip, etc. Per a les qüestions relacionades amb el disseny de la imatge, reben el suport de l’Escola Illa.

Així mateix, durant el procés cal acordar unes normes per poder funcionar adequadament (estatuts de la cooperativa), conèixer la part econòmica, demanar informació i conèixer els recursos i institucions de la ciutat, entre moltes altres coses. Des del Vapor Llonch, el mateix equip tècnic que assessora persones emprenedores per materialitzar la seva idea de negoci ofereix suport a l’equip docent i professorat de manera contínua.

A classe aquest projecte educatiu també permet reforçar altres competències transversals vinculades als coneixement lingüístics o matemàtic, el treball col·laboratiu i en equip, la presa de decisions i assumpció de riscos, el coneixement i respecte de l'entorn, entre d’altres coses.

Programa d’Orientació i Emprenedoria

A banda d’aquest projecte per a alumnat de primària, des de l’Ajuntament hi ha un conjunt d’accions per fomentar la cultura emprenedora entre els joves. Es tracta de recursos que es posen a disposició dels centres educatius que poden anar des de xerrades sobre sensibilització empresarial a tallers de creativitat o programes integrals per saber com posar en marxa una idea de negoci.