PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Sabadell participa en la XI trobada de la Red Estatal de Ciudades Educadoras, que se celebra a Gandia

Des d’avui, 16 d’octubre, i fins al proper divendres, dia 18, es celebra a Gandia la XI Trobada de la Red Estatal de Ciudades Educadoras (RECE), que es presenta sota el títol de “L’educació, una constant a la vida”. L’Ajuntament de Sabadell hi està prenent part molt activa a l’esdeveniment. I és que tres de les experiències que es porten a terme a la ciutat, impulsades pels  departaments d’Educació i Sostenibilitat i Gestió d’Ecosistemes, han estat seleccionades i es presentaran als diferents grups de treball. La trobada compta amb l’assistència del tinent d’alcalde i regidor d’Educació de l’Ajuntament de Sabadell, Ramon Burgués.

L’estructura de l’esdeveniment s’ha plantejat de forma que potenciï el diàleg i el debat a través de diferents formes de participació, així com l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques. En aquest sentit, Ramon Burgués ha comentat que “es tracta d’una experiència molt interessant, ja que d’una banda donem a conèixer alguns dels projectes que es porten a terme a Sabadell i d’altra banda, es posen en comú dinàmiques exitoses d’altres ciutats, que poden servir d’exemple per a endegar noves accions”.

Cadascuna de les experiències de Sabadell es presentarà en el marc d’un dels eixos de treball de la reunió: la lectura i la promoció lectora; la salut, els estils de vida saludable i els bons hàbits; i les noves tecnologies i la ciència a l’abast de tothom. Així, l’experiència sabadellenca del programa Lecxit: lectura per a l’èxit educatiu es presentarà en relació amb el primer eix; Projecte d’higiene: La iaia i la vila neta en el marc del segon; i Capacitació energètica amb l’ajut de comptadors intel·ligents en el tercer.

RECE

La Red Estatal de Ciudades Educadoras va néixer sota la concepció de la ciutat com una font d’educació. No només a través de les seves institucions educatives o de les seves propostes culturals, sinó també a través de la planificació urbana, de les polítiques mediambientals, dels mitjans de comunicació, de les empreses, etc. D’aquesta manera, tota la ciutat es converteix en una entitat educadora.

L’objectiu principal de la xarxa és l’elaboració d’un sistema de coordinació que permeti unificar i desenvolupar les polítiques que porten a terme els diferents municipis, per tal de poder establir pautes i mecanismes que ajudin a potenciar les estratègies educatives a cada població. Tot sota la màxima que l’educació és un concepte transversal que afecta tots els departaments d’una administració local i a diferents instàncies de la ciutat.