Sabadell avança en la creació d'unes noves instal·lacions per a l'Oficina d'Atenció a l'Empresa i la Regidoria de Comerç
L’Oficina d’Atenció a l’Empresa està actualment a l’edifici del Vapor Llonch i la Regidoria de Comerç a la zona d’oficines de Fira Sabadell. L’adequació d’un nou espai per a aquests dos serveis municipals respon no només a la necessitat de modernitzar les infraestructures i ampliar espais. També representa un salt qualitatiu en l’atenció al públic, apostant per espais funcionals, accessibles i dissenyats per oferir una experiència més eficient i poder atendre amb més comoditat persones emprenedores, empreses i professionals del comerç.
Les noves instal·lacions de 375 m2 inclouen un espai diàfan destinat a oficines, tres despatxos, dues sales de reunions, recepció i espais comuns. El cost de licitació de l’obra ha estat de més de 572.000 euros. Com indica el tinent d’alcaldessa de Promoció Econòmica i Projecció de Ciutat, Lluís Matas
“aquest tipus d'instal·lacions són una clara mostra del suport als sectors que generen ocupació i dinamitzen la ciutat. Facilitar tràmits, assessorar sobre noves oportunitats i resoldre necessitats amb rapidesa i eficàcia alhora posiciona Sabadell com una ciutat preparada per atraure i retenir talent, inversió i nous projectes”.
Per la seva part la tinent d’alcaldessa d’Economia i Serveis Centrals i regidora de Comerç, Montse González, exposa que
“amb les noves instal·lacions es fa un pas endavant en l’aposta per fomentar l'activitat comercial i empresarial, i dota els equips de treball d'eines i espais adequats per donar resposta a les demandes locals.”
En el nou espai hi treballaran unes 30 persones entre personal tècnic i administratiu.
Segons el regidor de Desenvolupament Econòmic, Serveis Econòmics, Tresoreria, Gestió Tributària i Patrimoni, Antonio Rodríguez,
“el trasllat a una ubicació propera a la Gran Via reforça l’estratègia d’aproximar els recursos a la ciutadania i contribuir al desenvolupament d’un entorn urbà més viu i connectat. Aquest emplaçament més cèntric marcarà un pas important cap a la millora de l'atenció a les empreses i les persones de la ciutat, reforçant el compromís de l'Ajuntament amb la promoció econòmica local i la proximitat als serveis”.
Oficina d’Atenció a l’Empresa
Sabadell compta amb l’Oficina d’Atenció a l’Empresa des de l’any 2009 al Vapor Llonch i des dels seus orígens integra en un únic espai un ampli ventall de serveis totalment gratuïts que han anat creixent amb el pas dels anys tant per a persones emprenedores i autònomes com empreses de major dimensió ja consolidades.
Actualment, s’hi ofereix assessorament empresarial en aspectes laborals, fiscals, jurídics, comptables i d’accés a subvencions fins l’acompanyament a persones emprenedores i empresàries per fer traspàs o expansió del negoci. El suport també es concreta en una oferta formativa periòdica, l’organització d’espais de trobada per compartir experiències i facilitar contacte amb responsables d’empreses experimentades, el foment de la innovació, la dinamització de les àrees d’activitat econòmica i polígons industrials i s’atén projectes de nova implantació i inversions empresarials a la ciutat, entre d’altres coses.
També des de l’Oficina, s’agilitzen les gestions per a la creació d’empreses ja que és Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) autoritzat pel Ministeri d'Indústria i Turisme, des d’on es realitza la tramitació de constitució de les formes jurídiques més habituals de manera telemàtica i gratuïta. Durant l’any 2024, l’Oficina van atendre 1.539 persones, 765 van rebre algun tipus d’assistència tècnica i es va donar suport a la constitució de 103 noves empreses.
Regidoria de Comerç
En el cas de la regidoria de comerç es dona suport a l’oferta comercial local amb més de 2.500 comerços, els mercats municipals i els mercats ambulants setmanals. El Servei de Comerç i Consum, té com a funcions principals consolidar una oferta comercial competitiva i diversificada, dinamitzant el comerç urbà i els mercats municipals i promovent la interacció entre el comerç i la ciutat per avançar cap a una xarxa comercial innovadora, moderna i sostenible.
Per fer-ho, es treballa amb les associacions de comerciants dels diferents barris de la ciutat, per conèixer situacions reals del comerç de proximitat, i proposar solucions consensuades. També és funció principal promoure el consum responsable, garantint els drets i deures dels consumidors, amb l’assessorament, informació i activitats de sensibilització adreçades a la ciutadania. Per això en aquest cas, es compta amb l’oficina municipal d’informació al consumidor, OMIC, i la Junta arbitral de Consum.