L’OMIC de Sabadell recomana tenir presents les condicions de vendes dels establiments i els requisits dels productes en rebaixes
Davant l’arribada de la campanya de rebaixes d’estiu, que s’inicia l’1 de juliol i s’allargarà fins el 31 d’agost, a criteri de cada comerciant i amb la durada que consideri, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Sabadell recorda als ciutadans i ciutadanes els elements que han de tenir en compte a l’hora de comprar un producte o servei en rebaixes. En concret, des de l’OMIC s’informa que els productes rebaixats han de mostrar el preu antic i el rebaixat i han de tenir les mateixes garanties que abans dels descomptes. A més, els articles han d’haver estat a la venda amb anterioritat. Els comerços no poden adquirir-los especialment per a la venda en rebaixes.
Pel que fa a les condicions de venda, l'establiment ha de mantenir els mateixos criteris que durant la resta de l'any. Així, si habitualment accepta targetes de crèdit, també n'ha d'acceptar en període de rebaixes. Si l'establiment fa un val de compra durant les rebaixes, l'ha de fer pel preu realment pagat pel producte. D’altra banda, un cop anunciades les rebaixes d’un determinat producte per a una temporada determinada, l’establiment ha de disposar d’un nombre suficient de productes idèntics a l’ofert per tal de vendre’ls en les mateixes condicions anunciades. Aquest estoc serà proporcional a la durada de la venda en rebaixes i a la publicitat feta.
D’altra banda, des de l’OMIC es recorda la diferència entre les vendes en rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals, com ara les vendes en liquidació (pel tancament o canvi d’orientació del negoci), les vendes de saldos (per tractar-se d’articles passats de moda o deteriorats) i les ofertes (per tal de promocionar un producte).
També s’indica la necessitat de parar atenció a quins són els productes realment rebaixats. Es poden trobar, en el mateix comerç, els articles rebaixats juntament amb altres que no ho estan. En tot cas, a l’establiment han d’estar ben diferenciats els uns dels altres. Es recomana conservar els catàlegs comercials, la publicitat, les instruccions amb els preus i les característiques de l’article i demanar la factura o el tiquet de compra, amb la referència concreta de l’article que s’adquireix. Quant a la possibilitat de bescanviar articles, l’OMIC recorda que cal preguntar si accepten canvis, ja que no hi ha cap obligació de canviar un producte en perfecte estat, llevat que així ho anunciï l’establiment comercial.
Telèfon de cita prèvia
Per qualsevol dubte o aclariment, qualsevol persona interessada en adreçar-se a l’OMIC pot recórrer als telèfons de cita prèvia trucant al 93 745 31 10 o al 93 745 31 68.