Bona acollida de les atencions amb cita prèvia de Sabadell Atenció Ciutadana
Sabadell Atenció Ciutadana (SAC) va atendre el 2012 un total de 298.593 persones, 177.779 de manera presencial i 120.814 per telèfon. Aquestes 177.779 persones ateses presencialment van realitzar un total de 312.971 consultes o gestions, mentre que en el 2011 en van fer 325.931. En total, el SAC va fer durant el 2012 un total de 693.531 atencions, consultes o gestions a través de tots els canals. És a dir, presencial, telefònic, per Internet i per telèfon.
En aquest sentit, cal destacar la bona acollida que ha tingut entre la ciutadania el servei de cita prèvia en atencions especialitzades com és el cas de l’OMIC amb 5.283 cites, l’Ofideute amb 508 o temes educatius amb més de 1.100. En total al 2.012 va haver 7.205 cites prèvies, cosa que també indica una certa previsió en les visites. Això facilita l’atenció i millora la gestió del servei, així com el temps d’espera de la ciutadania.
El regidor Lluís Monge, ha presentat les dades de la memòria aquest matí i ha destacat la bona feina que porta a terme al SAC “perquè cada tràmit que es fa, sigui propi o d’altres administracions, té una fitxa i un protocol de seguiment amb l’objectiu que tots els informadors facin el mateix procediment. Això és possible gràcies a 3 persones que dediquen el seu temps a adequar i actualitzar les fitxes i a unificar criteris“.
Molt destacable és també l’ús que es fa de les oficines cardinals repartides per la ciutat, tot i que el Despatx Lluch continua sent el qual acull més atencions amb un total de 117.078 gestions. El segueix el SAC Nord amb 24.847, l’oficina Oest amb 15.353, el SAC Sud amb 14.814 i l’est amb 5.687. De fet, les oficines cardinals són cada vegada més un espai de referència per als ciutadans pel que fa a la informació sobre tràmits i gestions ciutadanes.
Pel que fa a les consultes i gestions per Internet, a través del portal sabadell.cat atenció ciutadana han arribat fins a un total de 249.787 consultes. En canvi, les preferències canvien respecte a l’atenció telefònica, que se situen en 116.183 consultes.
Aquestes són les dades més rellevants de la memòria del SAC en les seves 5 oficines repartides al territori (Despatx Lluch i oficines cardinals: Nord, Sud, Est i Oest), en l’atenció telefònica (al número 010 o la centraleta) i en l’atenció via Internet.
Amb tot, val a dir que el SAC s’ha consolidat els darrers anys com a referent del ciutadà a l’hora de fer els seus tràmits i gestions a l’Ajuntament, amb un índex molt alt de satisfacció dels usuaris. De la mateixa manera, les dades de la memòria mantenen una certa estabilitat respecte als altres anys, tot i que s’ha de destacar que les atencions presencials continuen sent les més quantitatives. Això pot ser fruit de la proximitat en el territori mitjançant els 5 punts d’atenció i del mínim temps d’espera per ser atesos.
Tràmits
L’objectiu principal del SAC és anar creixent assolint nous tràmits i la signatura de convenis amb altres administracions per intercanviar les dades evitant desplaçaments als ciutadans.
Actualment l’Ajuntament de Sabadell té convenis signats amb la Gerència de Cadastre, amb l’Agència catalana de certificació i amb la Direcció General de Trànsit.
En aquest sentit, entre els tràmits més destacats hi ha una reducció en totes les gestions de registre, tant en les entrades presencials, com en les de correu. Per exemple, el SAC Lluch ha atès 20.449 persones durant el 2012, 5.141 menys que l’exercici anterior. També, baixen els tràmits del padró i les inscripcions, mentre que pugen els tràmits fiscals, de consum, de comunicacions i d’adquisició de carnets de bus.
Sabadell Atenció Ciutadana també treballa diàriament per oferir un servei bo i ràpid al ciutadà, potenciant l’ús d’Internet i reduint el temps d’espera. Ambdós objectius s’han complert el 2012, ja que ha disminuït els minuts d’espera en totes les oficines i, fins i tot, en les trucades al 010. Per tant, les persones que van anar al Despatx Lluch al 2012 van esperar una mitjana de 3,55 minuts, gairebé 15 segons menys que l’any anterior.
Pel que fa a l’evolució mensual, els mesos amb més gestions van ser el març i el gener, amb més de 100.000 casos, mentre que a la primavera i a l’estiu baixen, especialment el mes d’agost, en què es van produir poc més de 36.000 consultes. Amb la tornada de vacances, al mes de setembre, torna a augmentar, tot i que baixa un altre cop al desembre.
Sabadell Atenció Ciutadana té com a finalitat ser el referent de la ciutadania per qualsevol informació, consulta o gestió dels serveis que ofereix l’Ajuntament de Sabadell, ja sigui per canal presencial, telefònic o telemàtic. A més, la prioritat del servei és millorar dia a dia l’atenció al ciutadà, fent-la més propera, amable, accessible i augmentar el nivell de qualitat dels serveis que ofereix als sabadellencs.