Consells per a unes compres segures i responsables per Carnestoltes
Els consells i recomanacions són:
- Les disfresses infantils es consideren joguines. Comproveu que siguin adequades a l’edat de l’infant i eviteu la distinció sexista.
- Els infants menors de 7 anys no poden portar cordills a la zona del coll; si tenen més de 7 anys, els cordills no poden ser superiors a 7,5 cm de llargada.
- Assegureu-vos que les màscares tenen prou orificis de ventilació i que s’adeqüen a l’edat de la persona que l'ha de fer servir.
- El maquillatge ha d’indicar la caducitat i els components per evitar al·lèrgies (protegiu la pell amb una capa de crema hidratant i maquilleu a sobre). És recomanable no fer servir aquests productes en menors de 3 anys.
- Comproveu que els complements (arcs amb fletxes, pistoles, barrets, diademes...) no tenen parts punxegudes ni peces petites que es puguin desprendre i implicar risc d’asfíxia.
- Els barrets han d’ajustar bé perquè no llisquin sobre els ulls; evitareu accidents si les disfresses no són massa llargues.
- Compte amb el foc i les fonts de calor: les disfresses, perruques i màscares han d’estar fabricades amb materials no inflamables o de baixa combustibilitat.
- Tots els productes que compreu han de contenir la marca CE i la identificació del fabricant, importador o venedor, és a dir, un responsable, per si cal denunciar i/o reclamar.
- En compres presencials, la botiga no té l’obligació d’acceptar canvis de productes en bon estat, per tant, informeu-vos-en abans. Si la compra és per internet, informeu-vos del dret de desistiment (possibilitat de retornar el producte en 14 dies).
- Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que són la vostra garantia i els necessitareu si heu de reclamar.
- També podeu optar per fer-vos vosaltres mateixos la disfressa amb materials reciclats o intercanviar-la amb d’altres persones que també es vulguin disfressar.
- En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi.