PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Els teatres municipals inicien una nova temporada marcada per la Capitalitat Cultural de Sabadell

Els teatres municipals inicien una nova temporada marcada per la Capitalitat Cultural de Sabadell

El cantant Joan Dausà, la pianista sabadellenca Laura Andrés, la veterana formació teatral catalana Dagoll Dagom, el grup familiar Xiula i un muntatge del Teatre Lliure protagonitzat pels sabadellencs Jordi Boixaderas i Rosa Renom -a més del Búnquer Confidencial de Peyu- són els caps de cartell de la programació d’hivern-primavera dels teatres municipals de Sabadell.

De gener a juny, els teatres La Faràndula, Principal, L’Estruch i laSala oferiran, globalment, 36 espectacles, dels quals es faran una seixantena de representacions. Les localitats per a totes aquestes sessions s’han posat ja a la venda per mitjà de la plataforma municipal de venda d’entrades. La programació completa es pot consultar al web municipal i a l’app Sincronitzats.

La música comptarà amb un total de 23 sessions que inclouen cicles com el de música simfònica que l’Ajuntament organitza conjuntament amb l’Orquestra Simfònica del Vallès o el cicles de música de cambra i ‘Música al Saló’, organitzats amb Joventuts Musicals de Sabadell.

Els espectacles familiars suposaran 18 de les 60 sessions previstes. En aquest cas, les propostes que habitualment es programaven a laSala es distribuiran entre el Principal, la Faràndula i l’Estruch per les obres de modernització de la coberta i la climatització de l’espai.

El teatre, amb set sessions, i l’òpera i la dansa, amb sis sessions, completen el programa.

La majoria de representacions (32) es portaran a terme a La Faràndula, mentre que 24 seran al Teatre Principal i 5 a l’Estruch. En aquest darrer cas, la principal activitat del teatre de la Fàbrica de Creació de Sabadell són les residències tècniques de companyies en procés de producció dels respectius espectacles, de forma que, amb tota probabilitat, la seva programació s’ampliarà amb mostres de final de residència i assajos oberts.

Música

Pel que fa a la programació musical, la temporada d’hivern-primavera 2024 s’obrirà (30 de desembre) amb un Concert de Nadal de Joan Dausà al Principal, per al qual ja no queden entrades. El Principal serà també l’escenari on la pianista sabadellenca Laura Andrés presentarà (27 de gener) el seu nou disc, Venus, en una sessió que servirà com a obertura oficial de Sabadell 2024 Capital de la Cultura Catalana. Un dels moments més especials de la temporada musical serà el 20 d’abril, quan diferents formacions i artistes protagonitzaran Desperta’m quan sigui primavera, un concert d’homenatge al músic sabadellenc Josep M. Llongueras ‘Llongue’, mort el juliol passat als 63 anys.

La temporada musical es completarà amb quatre concerts de l’Orquestra Simfònica del Vallès, entre els quals La passió segons Sant Joan, de J. S. Bach (22 de març), per a la qual l’OSV comptarà amb la participació de la Coral Belles Arts de Sabadell (CBAS), el Cor Madrigal i el Cor de Cambra de la Diputació de Girona. Pel cicle de música de cambra, d’altra banda, hi passaran el Trio Arriaga o Albert Guinovart, entre d’altres. També continuaran les sessions del cicle Música al Saló, en les quals artistes emergents poden tenir un contacte molt proper amb el públic.

Familiar

La programació per a tots els públics inclou, entre d’altres, tres concerts de Xiula a La Faràndula, organitzats per laSala Centre d’Arts per a les Famílies de Sabadell. Dues de les sessions seran exclusives per a escoles, mentre que la tercera (28 d’abril) serà per al públic en general. Xiula presentarà Babynova, un concert en què els membres de la formació entren en un laboratori per crear una nova forma de vida que superi els reptes actuals de la Terra.

A més, laSala també ha programat Copiar, d’Animal Religion (20 de gener); N’imPORTE quoi, de Leandre Clown (18 de febrer); i Llepafils, de la companyia Teatre al Detall (14 d’abril). Les propostes familiars de la temporada es completaran amb dues produccions de la Joventut de la Faràndula: la reposició del musical Alexandra la Pirata, de Keko Pujol (del 9 al 17 de març); i l’estrena de Pinoccio, una obra musical amb llibret de Jordi Garcia i text d’Oscar Rodríguez (del 18 al 25 de maig), produïda especialment per a la programació de Sabadell Capital de la Cultura Catalana.

Teatre

Pel que fa al teatre, la programació d’hivern-primavera acollirà una funció de L’alegria que passa, l’espectacle de Dagoll Dagom que la temporada passada va triomfar a Barcelona. Es tracta d’una versió musical de l’obra original de Santiago Rusiñol, que explica els efectes de la cultura en un poble gris i industrial. Les entrades per la funció a La Faràndula (3 de febrer) es van posar a la venda fa unes setmanes.

La temporada també inclou el pas per la ciutat d’Austràlia, un espectacle que actualment està triomfant a l’Espai Texas de Barcelona (3 de maig) i dues funcions de Búnquer confidencial, el muntatge basat en l’exitós programa de CatRadio protagonitzat per Peyu, Jair Domíngez i Neus Rossell. Les entrades per a aquestes sessions ja estan exhaurides.

La programació serà el marc en què s’estrenarà Teatre sense animals, una nova proposta de la companyia sabadellenca Estrena Morena, impulsada pel programa municipal de suport a la creació escènica professional. L’obra, de Jean-Michel Ribes, es presentarà en una versió de Sergi Belbel.

El Principal, d’altra banda, acollirà Casares-Camus: una història d’amor, un muntatge produït pel Teatre Lliure i protagonitzat pels sabadellencs Rosa Renom i Jordi Boixaderas. La proposta, que s’estrenarà a Barcelona a principis de gener, es basa en una adaptació de la pròpia Rosa Renom i la dirigeix Mario Gas. Explica la relació entre l’escriptor Albert Camus i l’actriu Maria Casares, a partir de la correspondència que van mantenir.

Òpera i dansa

L’òpera és un ingredient indispensable de la programació dels teatres municipals de Sabadell, on es produeixen els muntatges de la Fundació Òpera a Catalunya. En la temporada d’hivern-primavera 2024 s’hi podran veure dos títols de Puccini, aprofitant que el 2024 es commemorarà el centenari de la seva mort. Es tracta de Manon Lescaut (de 21 al 25 de febrer) i Turandot (del 17 al 21 d’abril). Posteriorment, aquestes produccions sabadellenques es representaran per diversos teatres catalans en el marc del cicle Òpera a Catalunya.

Pel que fa a la dansa, la programació inclou des de ballet fins a dansa urbana. La Faràndula acollirà (21 de gener) El Trencanous, de Txaikovski, en una proposta del Ballet de Kíiv (Kíev). I, entre d’altres, el Principal serà l’escenari on es podrà veure (9 de març) Doji, el nou espectacle de la companyia Brodas Bros, creat conjuntament amb Desilence i en el qual visuals, interacció i dansa s’uneixen simultàniament un viatge interior més abstracte i personal en el qual cada peça que compon l’espectacle expressa un estat natural.

Venda d’entrades