PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Sabadell amplia el servei de suport a la ciutadania per fer tràmits digitals

Sabadell amplia el servei de suport a la ciutadania per fer tràmits digitals

Com indica el regidor de Desenvolupament Econòmic, Antonio Rodríguez,

“aquest servei està obert a tota la ciutadania per evitar que cap persona quedi despenjada per l’anomenada bretxa digital sobretot en aquests moments en què la relació entre la ciutadania i les administracions s’efectua a través d’Internet i fa necessari tenir coneixements o recursos informàtics per resoldre qüestions necessàries i, en ocasions, urgents”.

Als punts d’atenció que ja s’han anat obrint a la Biblioteca del Sud (Passeig dels Almògavers, 49) i la Biblioteca del Nord (Ronda Navacerrada, 60), s’han afegit ara com a nous espais els centres cívics de Can Rull (c. Sant Isidor, 51), Torre-romeu (plaça de Montcortés, 1), Ca n’Oriac (c. d’Arousa, 2) i Can Puiggener (c. d’Archidona, 3).

En l’atenció d’aquests punts hi treballen un grup de 9 agents TIC que participen en un programa d’ocupació. Aquest personal atén la ciutadania que ho sol·liciti i, en funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o en l’acompanyament necessari perquè sigui la pròpia persona qui el faci.

El servei funciona amb cita prèvia, que es pot sol·licitar per Internet a www.sabadelltreball.cat/tramits. En els casos que no es pugui accedir al web, també es pot trucar al 648 247 037. En aquest cas, el telèfon funciona com una bústia i se li retornarà la trucada per concretar el tràmit que necessita i donar cita.

Prop de 16.000 tràmits realitzats

El dispositiu de Suport Tr@mits es va posar en marxa l’agost de 2021 en el marc de “Sabadell Pla COVID-19. Mesures per superar la crisi”. Des d’aquesta data fins a l’octubre de 2023 s’ha ajudat a realitzar 15.915 tràmits, atenent més de 2.000 persones diferents. Com indica el regidor de Desenvolupament Econòmic, Antonio Rodríguez:

“hem comprovat la necessitat de mantenir i reforçar aquest servei a la ciutat per donar resposta a la demanda de la gent que ho necessita. Per això, el que va començar com una prova pilot, fruit del moment en que els tràmits digitals es van accelerar arran de la pandèmia, s’ha transformat en un servei permanent que es fa possible gràcies a un treball interdepartamental dins l’Ajuntament”.

Formació

D’altra banda, també s’ofereix a les biblioteques de Nord i de Ponent activitats formatives d’alfabetització digital per capacitar les persones i treballar la seva autonomia digital. Aquestes activitats són impartides per les agents dels Dispositius de Suport a Tràmits i complementen l’oferta sobre formació tecnològica del propi Centre de Formació Cal Molins, que es pot consultar al web www.vaporllonch.cat/calmolins