PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Més de 30 centres educatius acullen tallers de diferents competències educatives adreçats a més de 800 alumnes de primària i secundària

Més de 30 centres educatius acullen tallers de diferents competències educatives adreçats a més de 800 alumnes de primària i secundària

El taller d’arts escèniques s’adreça al cicle superior de primària i se centra en l’expressió corporal, el teatre i altres disciplines escèniques com el circ o la dansa, que afavoreixen l’adquisició de competències personals i curriculars.

El taller de ioga s’adreça al cicle mitjà de primària i cerca facilitar eines personals als participants que han viscut la pandèmia en edats molt primerenques. Pedagogs i psicòlegs constaten que el ioga té nombrosos beneficis per als infants. Segons els experts, millora la memòria, l’atenció i l’aprenentatge, alhora que fa conscients els infants de les seves pròpies emocions.

El taller de promoció del gust per la lectura està adreçat al cicle inicial de primària. Es tracta d’una proposta lúdica per despertar l’interès de l’alumnat per la lectura i el gust per dedicar-hi part del seu temps d’oci, creant un vincle amb la literatura. Paral·lelament, busca reforçar les diferents competències implicades en l’àmbit lingüístic, com la comprensió lectora, l’expressió oral o l’expressió escrita.

Tallers adreçats a la secundària

Pel que fa a la secundària, el taller d’anglès està adreçat al cicle superior d’ESO o batxillerat. Es tracta d’una proposta que cerca afavorir una actitud positiva en l’aprenentatge de l’idioma per mitjà d’activitats adequades per a cada un dels nivells de l’alumnat participant. Es busca una activitat centrada en la seva participació i en les propostes pedagògiques que reforcin l’aspecte oral i comunicatiu en general, així com el reforç dels aspectes gramaticals.

El taller de Prevenció de l’abandonament escolar prematur, per a estudiants de 2n o 3r d’ESO, té com a objectiu que l’alumnat treballi les competències bàsiques de l’etapa educativa, els bons hàbits i tècniques d’estudi a través d’activitats que fomentin la participació, l’experimentació i el component pràctic de l’aprenentatge. Han d’oferir un espai d’acompanyament i orientació als nois i noies, per donar sentit al fet educatiu, plantejar una reflexió sobre el seu projecte de vida i el seu futur itinerari formatiu.

El conjunt d’aquestes propostes formatives adreçades a primària i a secundària estan impulsades des del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) i reben l’ajut del Pla de millores d’oportunitat educativa (PMOE) de la Generalitat; del Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu (PROA+) del Ministeri d’Educació; i, a més, està finançat pels Fons Europeus de Recuperació Next Generation de la Unió Europea.