PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

La marca "Comerç de Sabadell” destaca els avantatges de comprar a la ciutat, amb una imatge creada per una alumna de l’ESDi

L’element gràfic identificatiu s’ha escollit entre 35 propostes a través d’un concurs públic

La marca comuna “Comerç de Sabadell” s’estrena amb un logotip creat per enaltir els avantatges de comprar a la ciutat. L’objectiu és encabir sota la mateixa imatge totes les actuacions de promoció del comerç de la ciutat que, tant des de l’Ajuntament com des de les entitats del sector comercial, es dissenyin en matèria de promoció i dinamització comercial. L’element gràfic identificatiu s’ha escollit entre 35 propostes a través d’un concurs públic obert exclusivament a estudiants de la família professional del disseny gràfic o alumnat d’aquest àmbit durant el curs acadèmic 2011-2012.

Carles Bosch, regidor de Comerç, ha comentat en la roda de premsa d’aquest migdia que “el nou logotip ens permet lliurar a Roser Augé el premi d’aquest concurs ja que ha fet una imatge que uneix el comerç i les associacions comercials de la ciutat. Una marca que ens engloba a tots i que ens permet fer un salt endavant de la crisi amb futurs actes de dinamització”.

Josep Mª Porta, president de Comerç Centre ha comentat la importància d’unificar el Comerç de Sabadell en una sola imatge que “reflecteix la nostra unió i força”.

Josep Brunet, president de Comerç Ca n’Oriac ha afirmat que “tot i que cada sector i barri faran les seves promocions cal una imatge conjunta per tal de reivindicar que la gent es quedi a la ciutat a comprar”.

Finalment, Neus de la Cruz, presidenta de Comerç Creu ha reivindicat que “Sabadell és una ciutat de comerç i aquest logotip reflecteix el nostre tarannà comercial”.

El jurat, format per representants de l’Ajuntament, les associacions de comerciants de la ciutat i professionals del disseny, han considerat l’obra de Roser Augé, alumna de 4t curs de Grau en Disseny: Itinerari Gràfic de l’escola Superior de Disseny (ESDi), la proposta  guanyadora. És per això que se li lliurarà un ordinador MacBook Pro, aportat per les associacions de comerciants Comerç Centre, Ca n'Oriac Comerç i Comerç Creu. El regidor de Consum, Comerç i Turisme, Carles Bosch; el president de Comerç Centre, Josep Maria Porta; el  president de Ca n'Oriac Comerç, Josep Brunet, i la presidenta de Comerç Creu, Neus de la Cruz, han lliurat avui el premi a la guanyadora.

La imatge creada es basa principalment en el concepte de compra. El disseny és una etiqueta que acompanya la paraula Sabadell. Segons l’autora, “la intenció és que el comprador sigui conscient que no només està comprant un producte material, sinó també una idea, la idea de la nostra ciutat, Sabadell”. La tipografia i el color utilitzats s’han triat per identificar ràpidament la marca i així ajudar a transmetre els principals atributs del comerç urbà: proximitat, qualitat i servei.

Treball en xarxa

Amb la creació d’aquesta marca i la seva imatge es dóna resposta a un dels objectius fixats conjuntament entre l’Ajuntament de Sabadell i les associacions de comerciants per dinamitzar el comerç local. A la vegada, la voluntat de l’Ajuntament és donar continuïtat al treball en xarxa que ja es desenvolupa per millorar la gestió dels comerços i la seva competitivitat, a través d’accions formatives o d’assessorament i d’informació sobre ajuts i subvencions i altres aspectes relacionats amb el sector.