PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

La passarel·la MODAILLA presenta les col·leccions dels projectes finals de l’alumnat de segon d’Estilisme

La passarel·la MODAILLA presenta les col·leccions dels projectes finals de l’alumnat de segon d’Estilisme

La passarel·la torna així a la presencialitat, a viure en directe la desfilada de moda de la Illa, una experiència que feia 3 cursos que no es feia. Ara, finalment, es torna a poder compartir la feina de tot un any amb la gent del sector de la moda, i també amb les famílies i les amistats.

Si per l’alumnat de disseny de moda, la realització de la desfilada ha representat una experiència totalment immersiva durant tot el curs, per a l’Escola Illa és una activitat transversal on participen la resta de cicles formatius. En aquesta edició, l’ha fet el cicle de Gràfica publicitària, amb la realització de tota la gràfica de la desfilada, dissenyada des d’un workshop curricular ex professor.

A més, la resta de l’escola, participa en totes les tasques organitzatives i de desenvolupament de la desfilada. Pel que fa al maquillatge i perruqueria s’ha comptat amb la col·laboració de l’alumnat de l’Institut Ribot i Serra de Sabadell.

Quinze col·leccions

ModaIlla Dress Code 23-42 consta de quinze col·leccions personals i molt diverses, amb temes, estils, conceptes i visions molt diferents.

Algunes propostes van dirigides al sector del mercat prêt-à-porter com Tramonto eterno, de Marina Roura Torras, col·lecció de roba en la qual els dissenys volen recrear les fases d’una posta de sol. Reminiscencia, d’Ale Lozano, és una celebració de la vida, la llibertat i la creativitat de l'experiència humana. Unique Fashion, de Miriam Galiano, pretén ser una col·lecció inspirada en el signe cranc de l’horòscop i en els volums de l’època victoriana. D’altra banda, la col·lecció de Gerard Botella -Seegees-, Volveretta, vol explorar la funcionalitat dels uniformes amb un toc personal inspirat en el constructivisme rus.

Altres projectes es troben més enfocats al mercat del streetwear i destaquen per la investigació i recerca de teixits, formes i textures, com Ciclo de Jana Ros. Juna, que té, com la lluna, una cara oculta i una altra visible; el projecte de la Mireia Rosa Domingo, Arrels, col·lecció d’estil minimalista que vol portar la roba de pagès al terreny urbà; Aloha Collection, de Martina Serra, inspirada en Hawaii i la seva filosofia de vida; o la roba de festa d’estil casual de la col·lecció Evol, dissenyada amb tocs rebels per Laia Serra, que s’inspira en el pop-punk dels 2000 i l’energia de la música.

També hi tenen presència algunes propostes més conceptuals com S-PAIN d’Ariadna Hom i que reivindica la moda com a art a partir d’una crítica al franquisme, a l’exèrcit, a l’església i a la tauromàquia; o Spotless Mind de Clara Rodriguez moon x, un recull de peces informals i eclèctiques que parteix del caos.

D’altra banda, hi haurà propostes més específiques, com Goddess, de Sandra Martinez, una col·lecció de núvies definida per volums d’estil modernista amb un toc extravagant; i un projecte de homewear, Helada, d’Elsa Fuerte, que vol reinventar la roba d’estar per casa a partir d’un estil rústic i futurista a la vegada, amb la idea de conscienciar-nos cap a una moda ètica i compromesa.

Una altra proposta relacionada amb la sostenibilitat i també amb la moda inclusiva és Inclusively, d’Ainhoa Sierra, amb al·lusions tan diverses com el modernisme, l’Ukiyo-e o els 70’s; així com també les propostes de Mª Camila Rueda a Re)Connect, una proposta no-gender inspirada en records personals, d’estil streetwear, i amb un toc de sofisticació i l’ús del layering, l’art de la superposició de capes en el vestir. Finalment, la passarel·la inclou el projecte Archive, d’Arnau Beltran, on premsa, poesia i punk s’uniran per definir un estil preppy que vol destruir la distinció del gènere en la roba.

En definitiva, es tracta de quinze reflexions sobre les inquietuds, els anhels i els interessos d’aquestes quinze joves dissenyadores. Quinze col·leccions per gaudir d’una desfilada plena de matisos, estils i visions personals i que, a la vegada, situa aquestes creadores a les portes del món professional de la moda.