PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

90 persones en atur ja s’han beneficiat del programa de Simulació d'Empreses del Vapor Llonch

Avui es commemora el 25è aniversari d’aquest sistema implantat amb èxit a més de 200 centres educatius distribuïts arreu d’Espanya

L’Ajuntament de Sabadell, a través del Vapor Llonch, ha participat en l’acte de commemoració dels 25 anys del Programa de Simulació d'Empreses amb Finalitats Educatives (SEFED) per formar persones en situació d’atur. L’acte s’ha portat a terme, avui, a l'Auditori Municipal de Vilafranca del Penedès presidit pel conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig.

Des del 2010 el Vapor Llonch s’ha incorporat a la Fundació Inform amb seu a Sant Pere de Ribes propietària del Programa SEFED que compta amb el suport del Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya. L’adhesió a la Fundació ha permès posar en funcionament aquest sistema d’aprenentatge a Sabadell per persones que es volen formar com a administratius i administratives polivalents. En concret, està adreçat a persones en situació d’atur inscrites a l’Oficina de Treball de la Generalitat majors de 16 anys i amb disponibilitat envers la formació i especialment interessades en la metodologia SEFED. Des de que es va iniciar el projecte han participat 90 persones.

El programa SEFED s’imparteix al Centre de Formació Cal Molins (c/ dels Calders 32) gràcies a l’adaptació d’una aula per poder recrear una oficina administrativa d'una empresa. En aquest cas, l’empresa simulada és diu “T@lentum formació”, una empresa de serveis que es dedica a la formació contínua de persones adultes i a la venda de subministres de material didàctic i de programes informàtics.

En aquest espai es reprodueixen situacions reals de treball i d’aquesta manera l'alumnat es converteix en el personal de l’empresa i l'equip docent en els caps de gerència. De fet, l'empresa simulada s'organitza en diversos departaments que engloben des de les àrees comptable-financera, comercial i recursos humans i recepció. Aquests departaments estan estructurats en llocs de treball ocupats de forma rotativa per les persones participants.

L’empresa simulada pot establir vincles comercials amb qualsevol de les més de 200 empreses SEFED ubicades arreu de l’Estat Espanyol, venent els seus productes o serveis. En aquestes relacions comercials, s'utilitzen els mateixos documents i canals de comunicació que una empresa utilitzaria a la realitat i l'alumnat executa els procediments tal i com ho faria un administratiu/va a l'empresa real.

La Central de Simulació, gestionada per la Fundació Inform, constitueix la realitat econòmica que envolta l'empresa i reprodueix tots aquells organismes, entitats o serveis necessaris pel funcionament habitual com a empresa com serien entitats bancàries, proveïdors de matèria primera, etc.

4a edició

En aquests moments, està en marxa la quarta edició del SEFED a Cal Molins. El període de formació van de gener a juny. En aquesta edició es pot tornar a obtenir un certificat de professionalitat de nivell 2 (Activitats de Gestió Administrativa) de 890 hores de durada de les quals 650 hores són presencials, 160 hores en línia i 80 de pràctiques en empreses.