PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Identitats i cossos més enllà de la norma: Entrevistem a les obres de la col·lecció del Museu d’Art de Sabadell

 novetat

A qui s'adreça:
Alumnat de cicle superior d'educació primària
 
Descripció:
El grup visitant farà un apropament a la col·lecció permanent del museu des de un enfocament LGTBIQ+, partint d’una primera conversa grupal al voltant de les identitats i el cossos més enllà de la norma. Farem una primera dinàmica per trobar col·lectivament les preguntes que ens agradaria fer a les persones presents en la col·lecció.
A continuació d’aquesta primera dinàmica/conversació, en grups d’entre 3 i 5 alumnes, es buscarà amb l’educadora diferents persones presents a les obres de la col·lecció per entrevistar-los mitjançant un dossier de treball per cada grup.
Al final de l’activitat es farà una posada en comú de les entrevistes i un espai obert per compartir quins temes han emergit amb la sessió i què ens emportem de tornada a casa o a l’escola.
 
Objectius:
-Compartir col·lectivament els coneixements previs del grup al voltant de les identitats i els cossos més enllà de la norma i les seves violències implícites amb un enfocament ampli, fugint del binarisme i els estereotips.
-Aprendre a formular preguntes amables, empàtiques i curoses per entrevistar a una persona sobre la seva experiència com a cos en aquest món.
-Aproximar-se a la col·lecció del Museu amb una mirada oberta per fer un exercici d’especulació amb les persones i personatges que apareixen a les obres.
-Participar d’un espai de conversa obert i respectuós amb totes les identitats presents i no presents per compartir les produccions de cada grup i veure quines noves preguntes ens sorgeixen.
-Mostrar hàbits de percepció conscient de la realitat visual i sonora de l’entorn natural i cultural
-Utilitzar elements bàsics dels llenguatges visual, corporal i musical i estratègies per comprendre i apreciar les produccions artístiques
-Comprendre i valorar elements significatius del patrimoni artístic proper, de Catalunya i d’arreu
-Comprendre i valorar elements significatius de la contemporaneïtat artística
-Emprar elements bàsics del llenguatge visual amb tècniques i eines artístiques per expressar-se i comunicar-se

Competències clau:
- Competència artística i cultural
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant tot el curs
Durada: 1 hora i 30 minuts
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: Museu d'Art de Sabadell
Cost: Gratuïta per als centres educatius d’ensenyament reglats domiciliats a Sabadell. Per centres no reglats i de fora de Sabadell 32,25 € (fins desembre 2024. A partir de gener de 2025, consultar preus).
Observacions: es pot adaptar l'activitat a necessitats específiques, prèvia consulta
 
Consulteu el Museu des de casa, a l'espai web del Museu d’Art, amb una àmplia oferta de continguts i activitats virtuals, per fer autònomament des de casa o l’aula. Són activitats digitals que el professorat pot emprar en cas de que no es pugui accedir presencialment al Museu, o bé per ampliar i millorar el treball que es pugui fer abans o després de la visita presencial amb l'alumnat.
 
Inscripció:
  

Informació:
Museu d'Art de Sabadell
Persona de contacte: Raúl Maldonado
Telèfon: 93 725 77 47

Correu electrònic: rmaldonado@ajsabadell.cat
Consulteu web

Organització:
Museu d'Art de Sabadell

Imprimeix Correu electrònic